Etusivu » Tiedotteet » Tietokoneet » Peliteknologiaa hyödyntävä MPY:n sosiaali- ja terveydenhuollon neuvontapalvelu palkittiin innovaatiokilpailussa

MPY

Julkaistu: 10.12.2013 klo 14:40
Julkaisija: MPY

ICT-palveluja valtakunnallisesti tarjoava MPY menestyi Mikkelin kaupungin avoimessa innovaatiokilpailussa, jossa haettiin kuntalaisten arkea ja kunnan tuottavuutta parantavia sähköisiä palveluita. MPY palkittiin yritysten sarjassa sosiaali- ja terveydenhuollon innovaatiostaan. MPY:n 3 D CallCenter -konseptissa sosiaali- ja terveydenhuollon ensineuvopalveluun lisätään peliteollisuudesta tuttua teknologiaa. Se lisää tuottavuutta ja parantaa asiakaskokemusta.

”Sosiaali- ja terveydenhuollon ensineuvopalveluun lisätään automatiikkaa ja osallisuutta uuden teknologian mahdollistamalla tavalla. Uskomme, että tällä toimintamallilla voidaan päästä jopa kymmenkertaisiin tuottavuusparannuksiin”, MPY:n liiketoiminnan kehityspäällikkö Matti Muukkonen toteaa.

MPY ja Mikkelin kaupunki käynnistävät neuvottelut palvelun hankinnasta.

Tuotekehityksessä käyttökokemus tärkeässä asemassa

MPY osallistui innovaatiokilpailuun myös muilla kilpailutöillä. MPY:n asiantuntijoiden kilpailutöitä yhdisti se, että niillä parannetaan sekä käyttäjien kokemusta että tuottavuutta. Käyttäjät otetaan mukaan tuotekehitystyöhön jo varhaisessa vaiheessa.

”Jatkossa tulemme panostamaan entistä voimakkaammin asiakasyhteistyöhön uusien ICT- ja IT-palveluiden kehittämisessä”, MPY:n toimitusjohtaja Jan-Erik Laine sanoo.

Palkitsemistilaisuus 10.12. Helsingissä

Mikkelin kaupunki sai 75 kilpailutyötä yrityksiltä ja 11 kuntalaisilta. Kilpailun tuomaristoon kuului muun muassa entinen Nokia-johtaja Pekka Ala-Pietilä.

MPY:n 3 D CallCenter -ratkaisu esitellään yhdessä muiden palkittujen innovaatioiden kanssa hallinto- ja kuntaministeri Henna Virkkuselle palkitsemistilaisuudessa, joka järjestetään tänään 10.12.2013 Helsingissä.

Jan-Erik Laine, toimitusjohtaja MPY | 050 555 3244 | jan-erik.laine@mpy.fi

Matti Muukkonen, digitaalisen liiketoiminnan kehityspäällikkö MPY | 050 3522394 | matti.muukkonen@mpy.fi

Soile Kuitunen, kehitysjohtaja Mikkelin kaupunki | 044 794 2010 | soile.kuitunen@mikkeli.fi

Lisätietoa kilpailusta Mikkelin kaupungin internetsivuilta: http://www.mikkeli.fi/uutinen/digi-innovaatiot-palkittiin

Vuonna 1888 perustettu MPY on valtakunnallisesti toimiva, tietotekniikka- ja tietoliikennepalveluita tarjoava asiantuntijayritys. Toimimme kahdeksalla eri paikkakunnalla ja palveluksessamme on 160 ammattilaista. Palvelumme on suunniteltu helpottamaan asiakkaidemme arkea tietotekniikan ja tietoliikenteen avulla ja niille on myönnetty Avainlippumerkki.

www.mpy.fi