Etusivu » Tiedotteet » Tietokoneet » Kattava tietoteos tietokonepelien klassikoista ilmestyy viikolla 43

Minerva Kustannus Oy

Kattava tietoteos tietokonepelien klassikoista ilmestyy viikolla 43

Julkaistu: 07.10.2015 klo 09:56
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Juho Kuorikoski:
Suuret seikkailupelit - Tietokonepelien klassikot

Suuret seikkailupelit on perusteellinen historiikki, joka esittelee graafisten seikkailupelien kerman ja kertoo pelien historian niiden tekijöiden äänellä. Haastateltujen joukossa ovat mm. Al Lowe, Ron Gilbert, Brian Fargo, David Fox, Noah Falstein, Dave Grossman, Brian Moriarty, James Walls ja Hal Barwood.

Seikkailupelit ovat genrenä liki yhtä vanha kuin kotitietokoneet. Viiden vuosikymmenen mittaisen historiansa aikana ne ovat vallanneet markkinat, kuihtuneet välillä pois ja viimein palanneet ryminällä takaisin.

Ongelmanratkaisun ja juonenkuljetuksen rajapinnassa toimivat seikkailupelit muistuttavat elokuvaa, mutta panevat samalla älynystyrät töihin. Uusien pelien rinnalle ovat viime vuosina nousseet vanhojen klassikkoseikkailujen uusintajulkaisut. Tämä kirja kertoo senkin, miten modernit pelit eroavat klassisista seikkailuista.

Suuret seikkailupelit - Tietokonepelien klassikot

ISBN/EAN  978-952-312-179-9
Luokka 79.81
200 x 220 mm
Sidottu, nelivärinen
296 s.
Ilmestyy viikolla 43/2015

Juho Kuorikoski on vaasalainen toimittaja ja Pelit-lehden pitkäaikainen avustaja. Hän on kirjoittanut vuonna 2014 julkaistun teoksen Sinivalkoinen pelikirja, joka kertoo suomalaisen pelialan historian.

Arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi