Etusivu » Tiedotteet » Tietokoneet » Gartner: Check Point oli palomuurilaitteiden markkinajohtaja vuoden toiselle neljänneksellä

Julkaistu: 18.11.2013 klo 13:00
Julkaisija: Check Point Software Technologies Finland Oy

Helsinki, 18. marraskuuta, 2013 – Tutkimusyhtiö Gartnerin uusimman raportin mukaan Check Point® Software Technologies Ltd oli palomuurilaitteiston markkinajohtaja kuluvan vuoden toisella neljänneksellä (Q2 2013).

Gartnerin mukaan palomuurit ovat yrityksien ensimmäinen puolustuslinja ulkopuolisia uhkia vastaan. Palomuurien on jatkuvasti kehityttävä, jotta ne voivat sopeutua tehokkaasti alati muuttuviin tietoturvauhkiin, yritysverkkonopeuksiin ja tiedonsiirron monimutkaisuuteen.

”Olemme erittäin tyytyväisiä, että Gartner on noteerannut Check Pointin palomuurilaitteiston markkinajohtajaksi. Kasvumme on osoitus omistautumisestamme asiakkaillemme ja yhteistyökumppaneillemme. Lisäksi se osoittaa, että panostuksemme tekniseen edelläkävijyyteen ja uusien tietoturvainnovaatioiden kehittämiseen tuottaa tulosta”, toteaa Gabi Reish, vice president of product management, Check Point Software Technologies.

Gartnerin Market Share: Enterprise Network Equipment -tutkimus osoittaa, että:

• Check Pointilla oli kuluvan vuoden toisella vuosineljänneksellä 22,4 prosentin osuus globaaleista palomuurilaitemarkkinoista (Q2 2013).
  • Ero lähimpään kilpailijaan oli 7,7 prosenttiyksikköä.
  • Markkinaosuuden kasvu edelliseen vuosineljännekseen verrattuna (Q1 2013) oli 0,8 prosenttiyksikköä.

Check Pointin palkitut tietoturvaratkaisut suojaavat erikokoisia yrityksiä, mukaan lukien kaikki Fortune- ja Global 100 -yritykset. Check Point kehittää innovaatioita Software Blade -arkkitehtuurin pohjalta tarjoten joustavia ja yksinkertaisia ratkaisuja, jotka voidaan räätälöidä vastaamaan täsmällisesti minkä tahansa organisaation turvallisuustarpeita. Tarjolla on muassa neljä kattavaa tietoturvan kokonaisratkaisua: Seuraavan sukupolven palomuuri, Threat Prevention, Data Protection ja Secure-Web Gateway.

Lisätietoa Gartner’s Market Share: Enterprise Network Equipment -tutkimustuloksista: http://www.gartner.com/technology/research.jsp

Seuraa Check Pointia sosiaalisessa mediassa:
Twitter: www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal

Check Point Software Technologies Finland Oy, maajohtaja Jukka Saarenmaa, p. 040 744 9531, jukka.saarenmaa@checkpoint.com

Check PointSoftware Technologies Ltd.
Check Point Software Technologies Ltd. (www.CheckPoint.com) on maailman johtava internetin turvallisuuden asiantuntija, joka tarjoaa asiakkailleen tinkimättömän suojan kaikenlaisia tietoturvauhkia vastaan vähentäen tietoturvan monimutkaisuutta ja alentaen sen kokonaiskustannuksia. Check Point on ollut alan edelläkävijä patentoituun tekniikkaan perustuvasta Firewall-1-palomuuuristaan lähtien. Tällä hetkellä Check Point kehittää innovaatioita Software Blade -arkkitehtuurin pohjalta tarjoten joustavia ja yksinkertaisia ratkaisuja, jotka voidaan räätälöidä vastaamaan täsmällisesti minkä tahansa organisaation turvallisuustarpeita. Check Point on alan ainoa palveluntarjoaja, joka ylittää teknologian ja näkee turvallisuuden liiketoimintaprosessin osana. Check Point 3D Security turvaa yrityksen tietovarannot yhdistämällä ainutlaatuisella tavalla ihmiset ja tietoturvakäytännöt sekä niiden valvonnan. Näin tietoturvatoiminnot saadaan vastaamaan organisaation liiketoiminnan tarpeita. Check Pointin asiakkaina on kymmeniä tuhansia erikokoisia yrityksiä, mukaan lukien kaikki Fortune- ja Global 100 -yritykset. Check Pointin palkitut ZoneAlarm-ratkaisut suojaavat miljoonia kuluttajia tietomurroilta, vakoiluohjelmilta ja identiteettivarkauksilta.