Etusivu » Tiedotteet » Tietokoneet » Espotel vahvistaa testausmenetelmiään - ainutlaatuinen tutkimus- ja testauslaboratorio Jyväskylään

Julkaistu: 02.06.2014 klo 08:00
Julkaisija: Espotel Oy

Suomen johtava sulautettujen järjestelmien asiantuntija Espotel on ostanut Ixonosilta Jyväskylän Mattilanniemessä sijaitsevan tutkimus- ja testauslaboratoriolaitteiston. Nämä laitteet ovat Suomessa testauksen kattavuudeltaan ainutlaatuiset.

Espotelin uudessa Jyväskylän laboratoriossa testataan elektronisia tuotteita, järjestelmiä ja ratkaisuja tuotekehitysvaiheessa, sekä ennen tuotteiden ja ratkaisujen viemistä myyntiin. Laboratorioiden palveluihin kuuluvat muun muassa radiotaajuusmittaukset (RF), sähkömagneettiset yhteensopivuusmittaukset ja testaukset (EMC/ESD), antennien suorituskykymittaukset, vika-analyysit sekä ympäristö- ja turvallisuustestaukset.

”Uuden hankinnan myötä Espotel voi tarjota asiakkailleen laitteiden ja elektroniikkaratkaisujen laboratoriotestauksia osana muita palveluita. Tyyppihyväksyntävaatimusten mukaisilla testeillä voimme varmistaa tuotteiden markkinakelpoisuuden sekä suorituskykymittauksilla ja tuotevika-analyysillä parantaa tuotteiden toimintaa ja luotettavuutta”, kertoo Espotelin toimitusjohtaja Kari Liuska.

”Käytössämme on myös 3D-mallinnus, joka auttaa meitä valmistamaan mekaanisia prototyyppejä nopeasti ja kustannustehokkaasti ”, kertoo Espotelin Jyväskylän laboratory manager Ismo Kaastinen.

Asiakas pääsee halutessaan seuraamaan testejä, toteuttamaan vaadittavia suunnittelumuutoksia ja hän saa kattavan tulosraportin tehdyistä testeistä. Aiemmin Espotelin kehittämien ratkaisujen testaaminen on ollut ulkoistettua toimintaa.

Espotelilla on toimintaa Suomessa, Ruotsissa ja Puolassa. Suomessa Espotel toimii Espoossa, Jyväskylässä, Kuopiossa, Oulussa, Tampereella ja Vaasassa.

toimitusjohtaja Kari Liuska
puh: +358 40 7560 285
kari.liuska@espotel.com

Laboratory manager Ismo Kaastinen
puh: +358 40 086 8000
ismo.kaastinen@espotel.com

kuva 1: Stargate-laboratoriokammio

kuva 2: Laboratory manager Ismo Kaastinen

Espotel Oy on vuonna 1986 perustettu Suomen johtava sulautettujen järjestelmien asiantuntija. Yhtiö työllistää tällä hetkellä 300 sulautettujen järjestelmien ja ohjelmistojen asiantuntijaa. Sillä on toimipisteitä Suomen lisäksi Ruotsin Solnassa ja Wroclawissa Puolassa. Espotelin liikevaihto vuonna 2013 oli 25,3 miljoonaa euroa.

Espotel on tuotekehityskumppani, joka tukee kansainvälisten lääketiede-, teknologia- ja tietoliikenneyritysten tuotteiden ja järjestelmien kehittämistä. Espotel on yhteistyökumppani, kun asiakkaat hakevat uuden teknologian monialaista osaajaa kansainvälisissä hankkeissa ja ratkaisuissa. Yhtiö on National Instrumentsin Gold Alliance –partneri. www.espotel.com