Etusivu » Tiedotteet » Tietokoneet » Ericssonilta uutuuksia operaattoreille MWC:ssä

Ericsson

Ericssonilta uutuuksia operaattoreille MWC:ssä

Julkaistu: 26.02.2013 klo 10:22
Julkaisija: Ericsson

Ericsson (NASDAQ:ERIC) on julkistanut tuoteuutuuksia Mobile World Congress -tapahtumassa Barcelonassa. Se julkisti operaattoreille muun muassa videosisältöön optimoidun verkkoratkaisun sekä pilviratkaisun.

Ericsson tuo markkinoille uuden videosisällölle optimoidun verkkoratkaisun, joka vastaa lisääntyvään tarpeeseen välittää ja käyttää laadukasta sisältöä mobiilisti. Uusi Ericsson Media Delivery Network -ratkaisu vahvistaa Ericssonin asemaa videosisällön välityksessä ja optimoinnissa. Ratkaisu tukee globaalia trendiä, jossa laajakaistasisältöä käytetään yhä enemmän mobiilisti.

Ratkaisun ansiosta operaattorit voivat saada lisää kaupallisia mahdollisuuksia muun muassa ryhmätyöskentelystä ja kohdennetuista palveluista.

“Aiemmin mobiililaitteemme olivat puhelimia, nykyisin ne ovat televisioita, pankkeja ja kokoushuoneitamme. Vähän aikaa sitten julkistettu Ericsson Mobility Report -tutkimuksemme osoitti, että mobiilidatan määrä kasvaa 12-kertaiseksi vuoteen 2018 mennessä. Ja tämä on vasta huikean muutoksen alku. Media Delivery Network -ratkaisu tarjoaa operaattoreille yhden älykkään ja ketterän hallinta-alustan, joka takaa tehokkuuden, optimoinnin, nopeuden sekä tuo uusia liiketoimintamahdollisuuksia”, toteaa Ericssonin Support Solutions -liiketoimintayksikön johtaja Per Borgklint.

Pilvievoluutiota Ericssonilta

Lisäksi Ericsson julkisti pilvipalvelujen jakamiseen ja orkestrointiin tarkoitetun pilviratkaisun. Cloud System on kattava ratkaisu, jolla voidaan hallita pilviominaisuuksia horisontaalisesti koko verkon alueella.

Tämä mullistava pilviratkaisu antaa operaattoreille ja palveluntarjoajille uusia liiketoimintamahdollisuuksia, sillä se mahdollistaa  verkon mahdollisuuksien elastisen hyödyntämisen päästä päähän. Lisäksi sen ansiosta voidaan jakaa pilviominaisuuksia kuten tallennustilaa verkkoon. Tämän ansiosta käyttäjäkokemus paranee pilvisovelluksia käytettäessä ja verkon resursseja käytettään samalla tehokkaammin.

Ericsson Cloud System on saatavilla vuoden 2014 ensimmäisellä kvartaalilla.

Tutustu myös muihin Ericssonin MWC 2013 -lanseerauksiin: AIR32, Ericsson Key Event Experience, Mobile Order Management, Experience-Centric Managed Services, Operator CDN ja Device and Application Verification Service.  Tiivistelmä demosta löytyy täältä.

Milla Nummenpää

Suomen Ericsson

Puh. 09 299 2556 / 044 299 2556
milla.nummenpaa@ericsson.com

Ericsson on maailman johtava viestintäteknologian ja -palveluiden toimittaja. Reaaliaikaiset ja tehokkaat ratkaisumme mahdollistavat verkottuneen yhteiskunnan, joka tuo mukanaan meille kaikille edellytykset opiskella, tehdä töitä ja elää elämäämme vapaammin, kestävän kehityksen yhteiskunnissa maailman ympäri.

Tarjoamme informaatio- ja viestintäteknologian palveluita, ohjelmistoja ja infrastruktuuria teleoperaattoreille ja muille toimialoille. Nykyään yli 40 prosenttia maailman mobiililiikenteestä kulkee Ericssonin verkkojen kautta, ja asiakkaidemme verkot, joita tuemme, palvelevat yli 2,5 miljardia palvelunsaajaa.

Toimimme 180 maassa ja työllistämme yli 100 000 työntekijää. Vuonna 1876 perustetun yrityksen pääkonttori on Tukholmassa Ruotsissa. Vuonna 2011 konsernin liikevaihto oli 35,0 miljardia Yhdysvaltain dollaria (226,9 miljardia Ruotsin kruunua). Ericsson on listattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä ja NASDAQ-pörssissä New Yorkissa.

www.ericsson.com
www.twitter.com/ericssonpress