Etusivu » Tiedotteet » Tietokoneet » Dassault Systèmes käynnistää avoimen innovointi- laboratorion ja oman startup-kiihdyttämöohjelman

Julkaistu: 10.11.2015 klo 09:00
Julkaisija: Dassault Systemes

Maailman johtava 3D-yhtiö Dassault Systèmes (Euronext Paris: #13065, DSY.PA) ilmoitti tänään, että se on avannut 3DEXPERIENCE Lab -innovointilaboratorion ja startup-yrityksille tarkoitetun kiihdyttämöohjelman. 3DEXPERIENCE Labissa keskitytään markkinoita mullistavien projektien kehittämiseen ja yhteiskunnallisten muutosten edistämiseen.

Dassault Systèmes valitsee 3DEXPERIENCE Labiin fyysisiä tuotteita valmistavia yrityksiä, joiden innovaatioiden avulla voidaan parantaa ihmisten elämää tai elinympäristöjä, kuten esimerkiksi kaupunkeja. Dassault Systèmes auttaa yrityksiä liittyen ideointiin, teolliseen internettiin tai vaikkapa digitaaliseen pienvalmistustilaan (Fablab). Yhdestä kahteen vuotta kestävän ohjelman aikana valitut startup-yritykset voivat hyödyntää Dassault Systèmesin 3DEXPERIENCE-alustaa, teknistä osaamista ja mentorointia. Saamansa tuen ansiosta yritykset voivat luoda digitaalisia kokemuksia sekä optimoida ja vahvistaa tuotteitaan ja prosessejaan. Lisäksi Dassault Systèmes auttaa maailmanlaajuisen verkostonsa avulla startuppeja kansainvälistymisen ja kansainvälisten tuotelanseerausten kanssa.

“Monet lupaavat yrittäjät katsovat maailmaa tuorein silmin. He joutuvat kuitenkin usein innovoimaan eristyksissä ilman laajojen verkostojen mahdollistamia hyötyjä, kuten ideointia, haastamista, yhdistämistä ja validointia”, sanoo Dassault Systèmesin toimitusjohtaja Bernard Charlès.

“Innovointi on keskeinen osa Dassault Systèmesin strategiaa, ja haluamme edistää sitä maailmanlaajuisesti.  Uskomme, että 3DEXPERIENCE-alustamme avulla innovoijat voivat luoda nykyiset ratkaisut ylittäviä ideoita, joilla on myönteinen vaikutus yhteiskuntaamme. 3DEXPERIENCE Lab tarjoaa uusia mahdollisuuksia yhdessä tekemiseen ja kykyjen löytämiseen.”

Valitut startup-yritykset pääsevät hyödyntämään Dassault Systèmesin sisältöjä, teknologiaa, sovelluksia ja osaamista. Yritys on ollut mukana tukemassa useampien yhteiskunnassa käytössä olevien tuotteiden muotoilua, suunnittelua ja valmistusta. 3DEXPERIENCE Labin myötä Dassault Systèmes omaksuu sosiaalisen yrityksen konseptin. Se aikoo hyödyntää 34 vuoden kokemustaan virtuaaliteknologioista ja edistää kestävään kehitykseen perustuvaa maailmaa. 3DEXPERIENCE Labissa yritys valjastaa joukkoälyn edistääkseen yrittäjyyttä, uusien kokemusten toteuttamista ja yhteiskunnallista kehittämistä.

3DEXPERIENCE Labin ohella yhtiö kertoi tänään perustaneensa myös säätiön La Fondation Dassault Systèmes, joka omistautuu edistämään innovatiivisia ja muutokseen tähtääviä opetusalan, tutkimuksen ja tieteen projekteja.

Lisätietoja Dassault Systèmesin 3DEXPERIENCE Labista: 3DEXPERIENCELab.3ds.com

Median yhteydenotot:

Toni Perez / OSG Viestintä, p. 0400 630 063, toni.perez@osg.fi

About Dassault Systèmes

Dassault Systèmes, the 3DEXPERIENCE Company, provides business and people with virtual universes to imagine sustainable innovations.  Its world-leading solutions transform the way products are designed, produced, and supported.  Dassault Systèmes’ collaborative solutions foster social innovation, expanding possibilities for the virtual world to improve the real world.  The group brings value to over 190,000 customers of all sizes, in all industries, in more than 140 countries.  For more information, visit www.3ds.com

3DEXPERIENCE, the Compass logo and the 3DS logo, CATIA, SOLIDWORKS, ENOVIA, DELMIA, SIMULIA, GEOVIA, EXALEAD, 3D VIA, 3DSWYM, BIOVIA, NETVIBES and 3DEXCITE are registered trademarks of Dassault Systèmes or its subsidiaries in the US and/or other countries.

Dassault Systèmes Press Contacts

Corporate / France          Arnaud MALHERBE           arnaud.malherbe@3ds.com      +33 (0)1 61 62 87 73

North America                Suzanne MORAN              Suzanne.moran@3ds.com        +1 (781) 810 3774

EMEAR                           Virginie BLINDENBERG     virginie.blindenberg@3ds.com  +33 (0) 1 61 62 84 21