Etusivu » Tiedotteet » Tietokoneet » Coromatic Oy kolminkertaistaa liikevaihtonsa vuonna 2012

Coromatic Oy

Coromatic Oy kolminkertaistaa liikevaihtonsa vuonna 2012

Julkaistu: 12.10.2011 klo 08:00
Julkaisija: Coromatic Oy

• Konesalimarkkinat kasvavat Pohjoismaissa 31 %*, joka lisää myös Suomeen rakennettavien konesalien määrää.
Pohjoismainen konesalien rakentamiseen erikoistunut Coromatic kasvattaa markkinaosuuttaan Suomessa ja uskoo vahvaan kasvuun vuoden 2012 aikana.

Suomessa Coromatic aloitti toimintansa vuonna 2011. "Se oli luonnollinen jatkumo Norjan ja Tanskan tytäryhtiöiden jälkeen", sanoo Kari Ojala, Coromatic Oy:n toimitusjohtaja. Coromatic on pohjoismainen konesaleihin erikoistunut täyden palvelun ratkaisutoimittaja, joka keskittyy erityisesti asiakaslähtöiseen projektisuunnitteluun, fyysisiin turvajärjestelmiin ja käytettävyydeltään parhaimpiin ratkaisuihin.

Oli monia syitä, miksi yritys perusti tytäryhtiön myös Suomeen. "Koko liiketoiminta-alueella fyysisen tietoturvan kysyntä kasvaa yhtä nopeasti kuin tiedon määrä. Coromaticilla on hyvä liiketoimintamalli ja näimme, että Suomen markkinoilla oli tilaus kattavan täyden palvelun konesaliratkaisuihin erikoistuneelle yritykselle", Ojala kertoo.

Suomi nähdään myös porttina idän markkinoille. Ojalan mukaan Suomi on juuri tästä syystä hyvä sijoituspaikka konesalille. Suomesta löytyy alan suunnittelun ja rakentamisen asiantuntemusta, jota voidaan viedä lähialueelle. Esimerkiksi Venäjällä toimivat suomalaiset yritykset hyödyntävät kahdennettuja järjestelmiä, joista toinen voi sijaita Venäjälla ja toinen Suomessa. Venäjän konesalimarkkinat kasvavat vielä Pohjoismaitakin enemmän. Vaikka kriisit maailmalla ovat ajamassa taloutta taantumaan, niin välttämättömät investoinnit tallennettavan tiedon varmistamiseksi jatkuvat.

"Asiakkaiden vastaanotto on ollut erittäin positiivista. Markkinoilla on ollut selvä aukko toimijalle, joka on riippumaton laitevalmistajista ja nyt voimme täyttää sen. Tarjous- ja tilauskantamme näyttää lupaavalta. Nämä aikaisemmin mainitut seikat yhdessä luovat uskoa siihen, että Coromatic Oy voi hyvin kolminkertaistaa liikevaihtonsa ensi vuonna", Ojala lupaa.

Lisätiedot: www.coromatic.fi tai

Coromatic Oy
Toimitusjohtaja Kari Ojala
+358 400 458 332
kari.ojala@coromatic.fi
Markkinointi- ja viestintäpäällikkö Taina Ahti
taina.ahti@coromatic.fi

* Lähde: Datacenter Dynamics

Coromatic Group on pohjoismainen konserni, johon kuuluu johtavia IT-jatkuvuuden turvaamiseen ja varmistettuun sähkönsyöttöön erikoistuneita yrityksiä. Konserni tarjoaa konsultointi- ja analysointipalveluja, konesalien kokonaisvaltaista rakentamista sekä huolto- ja ylläpitopalveluja. Konserniin kuuluvat Coromatic Oy:n lisäksi Coromatic AB, Metric Power Systems AB, Skandinaviska Kraftprodukter AB Ruotsissa, Metric AS Norjassa sekä Scanpocon ja Coromatic A/S Tanskassa. Pääomistaja on yksityinen pääomasijoittaja Litorina. Vuonna 2010 konsernin liikevaihto oli 650 miljoonaa kruunua eli yli 72 miljoonaa euroa. Konsernilla on yhteensä 235 työntekijää ja sen pääkonttori sijaitsee Bromman kaupunginosassa Tukholmassa.