Etusivu » Tiedotteet » Tietokoneet » Check Point ja VMware tarjoavat yhdessä paremman tietoturvan yritysten pilvipalveluille

Julkaistu: 15.07.2015 klo 10:04
Julkaisija: Check Point Software Technologies Finland Oy

Check Point vSEC ja VMware NSX integroituvat. Tuloksena on entistä dynaamisempi ja hallittavampi Threat Prevention -ratkaisu, joka suojaa kaiken virtuaalisten datakeskusten tietoliikenteen tietoturvan uhilta.

Espoo – 15. heinäkuuta 2015 – Maailman johtava yksinomaan tietoturvaan keskittyvä yhtiö Check Point® Software Technologies Ltd. laajentaa yhteistyötään VMware Inc:n kanssa siten, että tuloksena on kattava ja luokkansa paras yritysten pilvipalveluympäristöjen tietoturvaratkaisu. Uudessa virtuaalisten konesalien (SDDC, software defined data center) suojaamiseen tarkoitetussa tietoturvatuotteessa yhdistyvät Check Pointin virtuaalinen tietoturva vSEC ja VMwaren verkkojen virtualisointialusta NSX™. Yhdistelmä tarjoaa yrityksille johdonmukaisen ja selkeän tavan hallita ja valvoa datakeskuksen kaikkea tietoliikennettä koskevaa tietoturvaa.

Yritysten ja organisaatioiden tietoverkkoihin kohdistuu päivittäin sekä sisältä että ulkoa tulevia uhkia. Tietoturva keskittyy edelleen pääasiassa ulkoisten rajojen puolustamiseen, vaikka useissa viime aikoina tapahtuneissa tietovuodoissa murto on tapahtunut datakeskuksen sisällä. Tietoturvan valvontapisteiden siirtäminen datakeskuksen sisälle on monimutkaista ja kallista. Check Point ja VMware ratkaisevat ongelman integroimalla vSECin ja NSX:n toimivaksi kokonaisuudeksi.

VMware NSX tuo tietoturvan osaksi datakeskuksen infrastruktuuria ja tekee mikrosegmentoinnin toiminnallisesti ja taloudellisesti mahdolliseksi. Tietoliikenteen valvonta tehostuu, kun VMware NSX ohjaa CheckPoint vSECin toimintaa. Tietoturvapalveluiden käyttöönotto nopeutuu, ja datakeskuksen sisälle saadaan saman tasoinen tietoturva kuin yritysverkon ulkokehällä on. Tämä on tärkeää etenkin nykyisissä dynaamisissa pilviympäristöissä, joissa ohjelmien tulee olla käytettävissä haluttaessa ja käyttäjän sijainnista rippumatta. Uusi ratkaisu mahdollistaa haittaohjelmilta, APT-hyökkäyksiltä ja nollapäivähyökkäyksiltä täysin suojatun liikenteen, tulipa se datakeskuksen sisältä tai sen ulkopuolelta. Myös datakeskuksen sisällä ohjelmistolta toiselle liikkuva data on turvattu.

”Virtualisoinnin yleistyessä on tärkeää, että yrityksillä on käytettävissään riittävät työkalut pilvipalveluiden tietoturvan hallintaan. Check Pointin ja VMwaren yhteistyön ansioista kenenkään ei enää tarvitse jättäytyä kehityksestä syrjään datamurtojen pelon takia. Ratkaisut ovat nyt olemassa”, CheckPoint Software Technologiesin maajohtaja Petri Sonkeri toteaa.

Hyödyt pähkinänkuoressa:

-       Täysin automaattinen kehittynyt uhkien torjunta datakeskuksen sisäiselle liikenteelle

-        Dynaaminen Check Point vSECin käyttöönotto ja skaalaus virtualisoiduille datakeskusympäristöille

-       Kattava uhkien näkyvyys, joka koskee kaikkea datakeskuksen tietoliikennettä

Check Point Software Technologies, maajohtaja Petri Sonkeri, p. 040 5047843, petris@checkpoint.com

OS/G Viestintä, Maija Rauha, p. 0400 630 065, maija.rauha@osg.fi

Seuraa Check Pointia:

Check Pointin blogi: http://blog.checkpoint.com/

Twitter: www.twitter.com/checkpointsw

Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware

YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal

Check Point Software Technologies Ltd.
Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) on maailman suurin yksinomaan tietoturvaan keskittynyt yhtiö. Se on alan edelläkävijä ratkaisuillaan, jotka torjuvat asiakkaisiin kohdistuvat kyberhyökkäykset havaiten haittaohjelmat ja muut tunkeutujat ainutlaatuisen tehokkaasti. Check Pointin täydellinen tietoturva-arkkitehtuuri suojaa yritysverkot mobiililaitteisiin asti, ja sen ratkaisuja ohjataan kattavan ja intuitiivisen hallintajärjestelmän kautta. Check Point huolehtii yli 100 000 yrityksen ja yhteisön tietoturvatarpeista organisaation koosta riippumatta. At Check Point, we secure the future.