Etusivu » Tiedotteet » Tietokoneet » Aruba Networks esitteli modernin BYOD-yhteensopivan Wi-Fi-ratkaisun

Aruba Networks

Aruba Networks esitteli modernin BYOD-yhteensopivan Wi-Fi-ratkaisun

Julkaistu: 20.03.2014 klo 08:34
Julkaisija: Aruba Networks

Mobiilihallinta hiertää usein tietohallinnon ja loppukäyttäjien välisiä suhteita, ja henkilöstön omien laitteiden ja vierailijoiden laitteiden hallinta on lisännyt it-palvelujen haasteita. Uusi Aruba Mobility-Defined Networks on käyttäjäystävällinen ratkaisu modernin langattoman työpaikkaverkon luomiseen. Se tarjoaa erinomaisen tietoturvan, automatisoidut suorituskykyoptimoinnit ja joustavan ympäristön BYOD-laitteille.

Helsinki, 20. maaliskuuta 2014 – Aruba Networks, Inc. (NASDAQ: ARUN) esitteli Aruba Mobility-Defined Networks -verkkoarkkitehtuurin. Ratkaisu sopii mobiilisukupolven yrityksille, joille langaton suorituskyky, joustavuus ja BYOD-ominaisuudet ovat perusedellytys. Verkkoarkkitehtuuri sopii etenkin yrityksille, jotka haluavat parantaa Wi-Fi-verkon joustavuutta omien ja vierailijoiden laitteiden kanssa.

Toisin kuin perinteiset staattiset Wi-Fi-verkot, Aruba Mobility-Defined Networks -ratkaisuun ei tarvitse manuaalisesti tehdä muutoksia lisättäessä uusia laitteita ja palveluita osaksi verkkoa. Näin IT-tukihenkilöillä on vähemmän tarvetta puuttua asiaan. Samalla ratkaisu luo edellytykset paremmalle loppukäyttäjäkokemukselle. Aruba Mobility-Defined Networksin viisi kulmakiveä ovat:

1)   Next-Generation Mobility Firewall

Unlike other Wi-Fi firewalls, Aruba’s new Next-Generation Mobility Firewall uses advanced deep packet inspection (DPI) to set granular role-based policies, quality of service and bandwidth contracts for more than 1,500 mobile applications, even when they are encrypted. This empowers IT professionals with unmatched Wi-Fi control over applications, accelerating the creation of an all-wireless workplace both IT and #GenMobile employees can trust.

2) Interactive Unified Communications Dashboard

Aruba AirWave now offers the industry’s most advanced and intuitive user interface for visualizing and controlling Unified Communications (UC), like Microsoft Lync, over Wi-Fi. The new UC dashboard is the first tool of its kind for IT professionals to bring UC and network performance metrics together in one, simple, consolidated view. IT administrators can easily point-and-click to retrieve historical metrics and visualize real-time call quality by location, thereby eliminating manual investigations for UC failures. Combined with the Wi-Fi controls for applications, IT admins now have the tools to cut the cord on the desk phone and wirelessly deliver communications application to #GenMobile users.

3) ClearPass Exchange and Technology Partners

The new Aruba ClearPass Exchange makes it easy for IT professionals to automate security workflows for the all-wireless workplace. IT administrators can leverage a set of common language application programming interfaces (APIs) and data feeds that allow ClearPass to automate workflows with almost any third-party IT and business system from Aruba partners like IBM, AirWatch and MobileIron. For example, a network policy violation will prompt ClearPass to trigger a push notification to the device in question through the Mobile Device Management (MDM) system. ClearPass integrates with the helpdesk systems to then automatically generate a ticket notifying security teams. Now IT departments can accelerate manual processes to satisfy #GenMobile data security concerns.

4) Auto Sign-On

New Aruba Auto Sign-On enabled by ClearPass and ArubaOS, uses a workplace’s Wi-Fi login to automatically authenticate an employee into Single Sign-On (SSO) enabled applications, like SalesForce.com. Aruba Auto Sign-On can be easily integrated with existing SSO identity providers, like Okta or Ping Identity®, or used independently. Aruba Auto Sign-On eliminates frustrating and repetitive username-password authentication processes, making it painless for #GenMobile employees in the all-wireless workplace to sign in to enterprise applications.

5) AirGroup, now for DLNA and UPnP

AirGroup, enabled by ClearPass and ArubaOS, allows #GenMobile to wirelessly share screens and stream media with Apple and Digital Living Network Alliance (DLNA) and Universal Plug and Play (UPnP) devices. Only Aruba AirGroup optimizes for Wi-Fi performance and limits the view of available devices based on the employee’s role, location and time of day. Since AirGroup is completely self-service, #GenMobile employees can easily set devices for sharing in their all-wireless workplace, eliminating the need for IT support.

For more information on Aruba’s innovations and to take the new #GenMobile Assessment, visit www.arubanetworks.com/allwireless.

“Our customers have found that the all-wireless workplace is easily afforded by rightsizing the network and redirecting IT investments,” said Keerti Melkote, Founder and Chief Technology Officer for Aruba Networks. “Aruba Mobility-Defined Networks enables IT departments to build intelligent and self-optimizing infrastructures where security actions are automated, performance is enhanced, and efficient workflows adapt to the dynamics of mobility. The resulting rightsized network reduces capital costs associated with the fixed wired infrastructure and delivers an integrated mobility experience that everyone can depend on.”

Pricing and Availability

Next Generation Mobility Firewall – Included in policy enforcement firewall software license for ArubaOS 6.4 (Available Now)

Interactive Unified Communications Dashboard – Free with base OS for AirWave 8.0 (Available May 2014)

ClearPass Exchange – Free with base OS for ClearPass 6.3 (Available Now)

Auto Sign-On – Free with base OS for ArubaOS 6.4 and ClearPass 6.3 (Available Now)

AirGroup for DLNA and UPnP – Free with base OS for ArubaOS 6.4 and ClearPass 6.3 (Available Now)

Partner Quotes

IBM

“We are excited to announce that IBMs Security Access Manager (ISAM for Web and Mobile) and Aruba’s ClearPass network access platform have been verified to provide a seamless auto sign-on user experience for reaching protected web-based applications on mobile devices,” said Kevin Skapinetz, Director of Strategy, Product Marketing, and Alliances, IBM. “This joint solution is part of the Ready for IBM Security Intelligence validation program and bridges the gap between Network Access Control (NAC), Mobile Device Management (MDM), and Web Access Management (WAM). The idea of using a valid network authentication via ClearPass with complementary single sign-on and risk-based decisions via ISAM enhance a user’s ability to securely reach protected resources without constantly typing in login credentials per application.”

Okta

"Mobility is a critical part of the modern workplace, and at Okta we're focused on enabling employees to securely access the content and apps they need from wherever and whenever they need to with our full identity management solution," said Stephen Lee, Director, Platform Solutions, Okta. "As a part of this vision, we're excited to be working with Aruba Networks to enable a unified sign on experience so employees can work productively and efficiently from their mobile devices."

Ping Identity

“There is no doubt that all-wireless connectivity is coming for a wide variety of users who want to connect simply and securely to their legacy and cloud applications and services,” said Ping Identity Vice President of Product Management Loren Russon. “This makes the Ping Identity partnership with Aruba even more valuable to our mutual customers.”

Additional Resources

Blog by Manav Khurana http://community.arubanetworks.com/t5/Technology-Blog/Budget-to-Build-the-Wi-Fi-Network-of-Your-Dreams/ba-p/147972

Blog by Robert Fenstermacher http://community.arubanetworks.com/t5/Technology-Blog/Five-new-Wi-Fi-technologies-that-mimic-self-driving-cars/ba-p/147648

Infographic: Rightsize your network and save big http://www.arubanetworks.com/pdf/Rightsizing_Infographic.pdf

GenMobile Assessment www.arubanetworks.com/allwireless

Report: Are you ready for #GenMobile? www.arubanetworks.com/genmobile

Airheads Social: http://community.arubanetworks.com/

Social Media Channels: http://www.arubanetworks.com/company/socialmedia/

Aruba Networks on johtava uuden sukupolven verkkopääsyratkaisujen toimittaja erityisesti liikkuvien työntekijöiden työympäristöihin. Aruba Networksin MOVE (Mobile Virtual Enterprise) -arkkitehtuuri yhdistää langattomat ja langalliset verkkoinfrastruktuurit yhdeksi saumattomaksi pääsyratkaisuksi niin yrityksen kiinteisiin toimipaikkoihin, liikkuville käyttäjille, etätyöntekijöille kuin vierailijoillekin. Aruba Networksin uuden sukupolven arkkitehtuuri vastaa BYOD-trendin haasteisiin ja mahdollistaa asiakkaalle verkon paremman tietoturvan ja tuottavuuden sekä laskee hankinta- ja käyttökustannuksia.

Aruba Networks on listattu NASDAQIIN ja Russell 2000® Indexiin. Sen pääkonttori sijaitsee Sunnyvalessa, Kaliforniassa. Yhtiöllä on toimintaa Pohjois- ja Etelä-Amerikassa, Euroopassa,  Lähi-Idässä, Afrikassa ja Aasian ja Tyynenmeren alueilla. Lisätietoja verkkosivuiltamme http://www.arubanetworks.com.

Seuraa  Arubaa Twitterissä tai Facebookissa. Uusimmat tekniset keskustelut mobiiliin maailmaan ja Aruban tuotteisiin liittyen osoitteessa http://community.arubanetworks.com.