Etusivu » Tiedotteet » Tietokoneet » 250 000 euro tillväxtkapital till vinnaren i Slush startup-tävlingen

Evli Pankki Oyj

250 000 euro tillväxtkapital till vinnaren i Slush startup-tävlingen

Pressmeddelande.
Publicerad: 12.11.2014 kl. 09:31
Utgivare: Evli Pankki Oyj

Evli Bank och FiBAN (Finnish Business Angels Network) belönar vinnaren i Slush startup-tävlingen med 250 000 euro i tillväxtkapital. Evli Bank står för 100 000 euro av summan och FiBAN affärsänglar står för 150 000 euro.

Vinnaren utses den 1819 november, bland 1 000 unga företag på teknologi- och startup konferensen Slush i Helsingfors. Domarkollegiet består av ett femtiotal erkända internationella och inhemska investerare.

”Genom att stöda Slush startup-tävlingen, vill Evli Bank bidra till ökad förståelse för betydelsen av nytt företagande. I tävlingen deltar ett stort antal företagare med sina bästa affärsidéer. Med den här investeringen hoppas vi öka kännedomen om tävlingen och de deltagande entreprenörernas chanser till framgång” säger Esa Pensala, direktör för Evlis Kapitalförvaltning.

Ytterligare information:

Esa Pensala, direktör, Kapitalförvaltning, Evli Bank Abp, tfn. (09) 4766 9786

Evli Bank Abp

Evli är en finsk privatbank med placering som specialområde. Vi erbjuder privatpersoner, företag och institutionella placerare ett brett produkturval och en kundservice som har sin grund i vår gedigna expertis inom placering och egendomsförvaltning. Verksamheten är baserad på över 25 års och 250 placeringsexperters erfarenhet och sakkunskap. Banken förvaltar ett kundkapital på 6,3 miljarder euro (09/2014). www.evli.com