Etusivu » Tiedotteet » Tiede ja tutkimus » Tutkimuksesta vauhtia yhteiskunnallisen yritystoiminnan nousuun

Suomalaisen Työn Liitto

Tutkimuksesta vauhtia yhteiskunnallisen yritystoiminnan nousuun

Kutsu.
Julkaistu: 16.05.2013 klo 07:58
Julkaisija: Suomalaisen Työn Liitto

Tutkimuksesta vauhtia yhteiskunnallisen yritystoiminnan nousuun

Aika: Maanantai 20.5. klo 13.00-15.30

Paikka: Sitra, Itämerentori 2

Tilaisuudessa esitellään tuloksia ja työkaluja, joita yhteiskunnallisen yritystoiminnan tuore tutkimus tarjoaa yhteiskunnallisen yritystoiminnan kehittämiseen sekä sen merkityksen ymmärtämiseen. Tapahtumassa ojennetaan myös FinSERNin ja Suomalaisen Työn Liiton palkinto parhaalle yhteiskunnallisesta yritystoiminnasta tehdylle opinnäytetyölle.

Tapahtuma on ilmainen, ja se on suunnattu erityisesti yhteiskunnallisille yrityksille sekä yhteiskunnallista yritystoimintaa edistäville ja tutkiville tahoille.

Ohjelma

13.00                  Tervetuliaissanat - ajankohtaista yhteiskunnallisen yritystoiminnan kehittämisestä

FinSERN ja Suomalaisen Työn Liitto

13.15                   Sosiaalisten näkökohtien huomioiminen julkisissa hankinnoissa - pohjoismaisia kokemuksia

Yksikön johtaja Ville Grönberg, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos

13.45                   Yhteiskunnalliset yritykset innovatiivisessa arvonluonnissa -tutkimuksen case-esimerkkejä

KTT Pasi Syrjä ja KTT Helena Sjögren, Lappeenrannan teknillinen yliopisto

14.15                   Työkaluja yhteiskunnallisten yritysten kehittämiseen - löydöksiä FinSERNin ja Suomalaisen  Työn Liiton opinnäytetyökilpailun töistä

Malleja isojen yritysten ja yhteiskunnallisten yritysten väliseen yhteistyöhön, DI Anna Cajanus

Työntekijöiden motivoiminen yhteiskunnallisissa yrityksissä,  M.Sc. Henri Valvanne

Avaimia yhteiskunnallisten yritysten markkinointiin, medianomi Katri Pakula

15.15                   Palkinto parhaalle yhteiskunnallisesta yritystoiminnasta tehdylle opinnäytetyölle

Vuorineuvos Kari Neilimo

15.30                  Tilaisuus päättyy

Lisätietoja tilaisuudesta antavat Harri Kostilainen, FinSERN (harri.kostilainen@diak.fi, 040-501 9394) ja Saila Tykkyläinen, Suomalaisen Työn Liitto (saila.tykkylainen@avainlippu.fi, 050-401 7178)

Suomalaisen Työn Liitto on asiantuntijaorganisaatio, jonka tehtävänä on edistää suomalaisen työn arvostusta. Liitto hallinnoi suomalaisen työn puolesta toimivia merkkejä ja verkkopalveluita sekä edistää innovointia ja yrittäjyyttä. Vuonna 1912 perustetulla liitolla on noin 1 900 yritys- tai yhteisöjäsentä.