Etusivu » Tiedotteet » Tiede ja tutkimus » Tervetuloa julkistustilaisuuteen: Ensimmäiset kohteet Unescon kansalliseen Maailman muisti -rekisteriin on valittu

Kansallisarkisto

Julkaistu: 11.04.2017 klo 16:02
Julkaisija: Kansallisarkisto

Kansallisarkistossa järjestetään 18.4.2917 yleisölle avoin tilaisuus, jossa julkistetaan ensimmäiset Unescon kansalliseen Maailman muisti -rekisteriin valitut kohteet.

Unescon Maailman muisti -ohjelma pyrkii suojelemaan maailman arkisto- ja kirjastoperintöä, parantamaan sen saavutettavuutta sekä lisäämään tietoisuutta tämän perinnön olemassaolosta ja merkityksestä. Suomen kansallinen komitea vastaa ohjelman kokonaisvaltaisesta toteuttamisesta Suomessa. Ensimmäinen haku rekisteriin avautui kesäkuussa 2016.

Aika: 18.4.2017 klo 13-16

Paikka: Kansallisarkisto, vanha tutkijasali (Rauhankatu 17, Helsinki)

Ohjelma

• Tilaisuuden avaus: Suomen kansallisen Maailman muisti -komitean puheenjohtaja Jussi Nuorteva, Kansallisarkisto