Etusivu » Tiedotteet » Tiede ja tutkimus » Professori Timo Närhi valittiin Hammaslääkäriseura Apollonian puheenjohtajaksi

Hammaslääkäriseura Apollonia

Professori Timo Närhi valittiin Hammaslääkäriseura Apollonian puheenjohtajaksi

Julkaistu: 23.11.2015 klo 13:12
Julkaisija: Hammaslääkäriseura Apollonia

Professori, erikoishammaslääkäri Timo Närhi valittiin Suomen Hammaslääkäriseura Apollonian puheenjohtajaksi kolmivuotiskaudelle 1.1.2016 alkaen.

Timo Närhi työskentelee tällä hetkellä hammasprotetiikan professorina Turun yliopistossa ja ylihammaslääkärinä TYKS:n suusairauksien klinikalla. Närhi on toiminut luottamushenkilönä useissa alan kansallisissa ja kansain välisissä järjestöissä. Apollonian hallituksessa hän on ollut vuodesta 2009 ja kolme viimeistä vuotta varapuheenjohtajana.

Timo Närhi valmistui hammaslääketieteen lisensiaatiksi 1986 Turun yliopistosta. Hän väitteli tohtoriksi 1994 ja valmistui hammasprotetiikan ja purentafysiologian erikoishammaslääkäriksi 1996 Helsingin yliopistosta. Tutkimustyössään hän on keskittynyt muun muassa hammasimplantteihin liittyvään materiaalitutkimukseen ja gerodontologiaan.

Timo Närhi, p. 040 5778317, timo.narhi@utu.fi

Liite: Timo Närhin kuva, kuvaaja Ismo Henttonen

Suomen Hammaslääkäriseura Apollonia on 1892 perustettu tieteellinen yhdistys. Apollonia järjestää riippumattomaan tietoon perustuvaa täydennyskoulutusta, tukee hammaslääketieteellistä tutkimusta ja välittää tutkimustietoa suunterveydestä. www.apollonia.fi