Etusivu » Tiedotteet » Tiede ja tutkimus » Presidentti vahvisti Tekesiä koskevien lakien muutokset

Tekes tiedottaa

Presidentti vahvisti Tekesiä koskevien lakien muutokset

Julkaistu: 13.12.2013 klo 14:21
Julkaisija: Tekes tiedottaa

Tasavallan presidentti vahvisti tänään 13.12. lakipaketin, joka sisältää Tekesiä koskevan lain muutoksen, lain alkuvaiheen pääomasijoitusrahastoihin sijoittavasta osakeyhtiöstä sekä kolme näihin liittyvää muuta lakimuutosta.

Tekesiä koskevan lain muutoksessa on kaksi ydinkohtaa: Tekesin nimen muutos ja Tekesin toiminnan laajentaminen alkuvaiheen yritysten pääomasijoitustoimintaan.

Tekesin virallinen nimi 1.1.2014 alkaen on Innovaatiorahoituskeskus Tekes. Virallisia yhteyksiä lukuun ottamatta käytössä on jatkossakin lyhyt muoto Tekes.

Lakimuutos mahdollistaa Tekesille yrityksen perustamisen pääomasijoitustoimintaa varten. Perustettava yritys aloittaa vuoden 2014 aikana sijoitukset alkuvaiheen yrityksiin sijoittaviin rahastoihin. Toiminnan tavoitteena on vahvistaa ja monipuolistaa alkuvaiheen yrityksien rahoitustarjontaa Suomessa.

Lakiesitykset perusteluineen

Tekes on yritysten, yliopistojen, korkeakoulujen ja tutkimuslaitosten haastavien tutkimus- ja kehitysprojektien ja innovaatiotoiminnan rahoittaja ja aktivoija. Tekes palvelee suomalaisen elinkeinoelämän ja tutkimuksen uudistumista. www.tekes.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon