Etusivu » Tiedotteet » Tiede ja tutkimus » Nuorisotutkimusverkoston kaksi julkaisua käännetty venäjäksi / Two publications of the Finnish Youth Research Network have been translated into Russian

Nuorisotutkimusseura ry

Julkaistu: 29.04.2016 klo 11:34
Julkaisija: Nuorisotutkimusseura ry

(Please scroll down for an English version)

Kaksi Nuorisotutkimusverkoston englanninkielistä julkaisua on käännetty venäjäksi. Julkaisuissa Youth Participation Good Practices in Different Forms of Regional and Local Democracy (2014) sekä Youth participation in Finland and in Germany – Status analysis and data based recommendations (2010nuorten osallistumisen ja vaikuttamisen mahdollisuuksia tarkastellaan paikalliselta tasolla kansalliseen yltäen Euroopan tasolle saakka. Julkaisut on tuotettu Euroopan tason yhteistyönä. Ensimmäisen julkaisun käännös, jonka toteutti Max Volkov, on julkaistu nyt huhtikuussa 2016. Jälkimmäisen julkaisun käännös, jonka teki Vadim Georgienko, on vuodelta 2011.

Julkaisut englanniksi: Youth Participation Good Practices in Different Forms of Regional and Local Democracy (2014, kirjoittaneet Anu Gretschel, Tiina-Maria Levamo, Tomi Kiilakoski, Sofia Laine, Niina Mäntylä, Geoffrey Pleyers & Harri Raisio)

Youth participation in Finland and in Germany. Status analysis and data based recommendations (2010, kirjoittaneet Eva Feldmann-Wojtachnia, Anu Gretschel, Vappu Helmisaari, Tomi Kiilakoski, Aila-Leena Matthies, Sigrid Meinhold-Henschel, Roland Roth & Pia Tasanko)

Lisätietoa:

Erikoistutkija, FT Anu Gretschel, Nuorisotutkimusverkosto, sähköposti anu.gretschel@nuorisotutkimus.fi, puh. 040 516 9189

Verkkojulkaisut ovat maksutta ladattavissa osoitteissa http://www.nuorisotutkimusseura.fi/images/julkaisuja/youth_participation_in_finland_and_in_germany.pdf (englanniksi) ja

http://www.nuorisotutkimusseura.fi/images/julkaisuja/youthparticipation_rus.pdf (venäjäksi) sekä http://www.nuorisotutkimusseura.fi/images/julkaisuja/youthparticipation_goodpractices.pdf  (englanniksi) ja http://www.nuorisotutkimusseura.fi/julkaisut/verkkokauppa/verkkojulkaisut/1266-молодежное-участие (venäjäksi).

Julkaisuja voi tilata myös paperisena osoitteesta http://www.nuorisotutkimusseura.fi/julkaisut/verkkokauppa/verkkojulkaisut.

Press release, Finnish Youth Research Network, April 2016

Two English language publications of the Finnish Youth Research Network have been translated into Russian. The two publications translated were Youth Participation Good Practices in Different Forms of Regional and Local Democracy (2014) and Youth Participation in Finland and in Germany – status analysis and data based recommendations (2010). These publications scrutinise the possibilities for youth engagement and influencing decision-making from the local and national level, all the way to the European level. Both publications were produced as a part of European co-operation. The first publication was made available in Russian in April 2016, translated by Max Volkov, and the latter in 2011, translated by Vadim Georgienko.

Publications: Youth Participation Good Practices in Different Forms of Regional and Local Democracy (2014, written by Anu Gretschel, Tiina-Maria Levamo, Tomi Kiilakoski, Sofia Laine, Niina Mäntylä, Geoffrey Pleyers, and Harri Raisio).

Youth participation in Finland and in Germany. Status analysis and data based recommendations (2010, written by Eva Feldmann-Wojtachnia, Anu Gretschel, Vappu Helmisaari, Tomi Kiilakoski, Aila-Leena Matthies, Sigrid Meinhold-Henschel, Roland Roth, and Pia Tasanko).

The internet publications are available free of charge from our website, using the following links:

http://www.nuorisotutkimusseura.fi/images/julkaisuja/youth_participation_in_finland_and_in_germany.pdf (in English) and, http://www.nuorisotutkimusseura.fi/images/julkaisuja/youthparticipation_rus.pdf (in Russian).

http://www.nuorisotutkimusseura.fi/images/julkaisuja/youthparticipation_goodpractices.pdf (in English) and,

http://www.nuorisotutkimusseura.fi/julkaisut/verkkokauppa/verkkojulkaisut/1266-молодежное-участие  (in Russian)

It is also possible to order printed copies of the publications by emailing our office  office@youthresearch.fi or by following this link: http://www.nuorisotutkimusseura.fi/julkaisut/verkkokauppa/verkkojulkaisut

Additional information:

Senior researcher Anu Gretschel, Finnish Youth Research Network,

email: anu.gretschel@youthresearch.fi, tel. +358 40 516 9189

Nuorisotutkimusseura ry
on tieteellinen seura, joka edistää nuorisotutkimusta Suomessa ja kansainvälisesti. Nuorisotutkimusverkosto on seuran osana toimiva tutkijayhteisö, joka tuottaa monitieteistä akateemista tutkimusta sekä vaikuttaa tutkimuksillaan yhteiskuntapolitiikkaan ja nuorisotyön kehittämiseen. Nuorisotutkimusseuran julkaisusarjassa julkaistaan niin akateemista kuin soveltavaakin tutkimusta sekä yhteiskunnallisia puheenvuoroja. Seura julkaisee neljä kertaa vuodessa ilmestyvää Nuorisotutkimus-lehteä.