Etusivu » Tiedotteet » Tiede ja tutkimus » Muistutuskutsu: Hammaslääkäripäivien tiedotustilaisuus 20.11. klo 10-11

Hammaslääkäriseura Apollonia

Muistutuskutsu: Hammaslääkäripäivien tiedotustilaisuus 20.11. klo 10-11

Kutsu.
Julkaistu: 17.11.2014 klo 10:26
Julkaisija: Hammaslääkäriseura Apollonia

Hammaslääkäripäivät 20.-22.11.2014

Kutsu tiedotusvälineille

Hoida suutasi, hoidat terveyttäsi

Suun sairaudet, kuten suussa jylläävät tulehdukset, vaikuttavat monin tavoin yleisterveyteen. Suu tarvitseekin hyvää hoitoa. Hammaslääkäripäivillä suunterveyttä käsitellään uusimman tutkimustiedon valossa. Apollonian järjestämän luento-ohjelman teemat vaihtelevat purennasta nuorten nettiriippuvuuteen ja kivusta muistisairaan potilaan hoitamiseen. Moni luento käsittelee suunterveyden vaikutuksia yleisterveyteen, ja mukana on myös laaja terveyden edistämisen luentokokonaisuus, jossa pureudutaan suusairauksien ehkäisemiseen. Lisäksi Messukeskuksen järjestämä laaja alan näyttely esittelee hammashoidon välineitä ja palveluja.

Tervetuloa Hammaslääkäripäivien tiedotustilaisuuteen to 20.11. klo 10–11 Messukeskuksen lehdistöhuoneeseen.

Ohjelma:

10.00–10.10 Tervetuloa Hammaslääkäripäiville, Apollonian varapj., prof. Timo Närhi

10.10–10.20 Mitä valita suunhoitotuotteiden viidakosta ja miksi? HLT, EHL Päivi Siukosaari

10.20-10.30 Narskuttelu voi nakertaa hammasta, Prof. Kirsi Sipilä

10.30–10.40 Aiheuttavatko hammasinfektiot syöpää?, Prof. Jukka H. Meurman

10.40–10.50 Tulehdus suussa – vaara lääkärin potilaalle, LL, EHL, Apulaisylihml. Tanja Ketola-Kinnula

10.50–11.00 Mitä uutta Hammaslääkäripäivien näyttelyssä? Kierroksen alustus. HML Otso Salmi

Tiedotustilaisuuden yhteydessä on salaattilounas- ja kahvitarjoilu. Opastettu toimittajakierros näyttelyssä alkaa tiedotustilaisuuden jälkeen. Kierroksen päätteeksi on tarjolla jälkiruokaa kuohuvan kera.

Tapahtuman ohjelma ja tiedotteita löytyy osoitteesta: www.hammaslaakaripaivat.fi.

Messukeskuksen lehdistökeskus palvelee toimittajia to 20.11. ja pe 21.11. klo 8.30–16.00 (kulku eteläisen sisäänkäynnin aulasta toiseen kerrokseen). Voit akkreditoitua tapahtumaan osoitteessa http://www.messukeskus.com/akkreditoituminen ennen tapahtumaa tai paikan päällä lehdistökeskuksessa. Voit ilmoittautua lehdistötilaisuuteen myös sähköpostilla osoitteeseen annika.nissinen@apollonia.fi.

Hammaslääkäripäivien avajaisissa torstaina 20.11. klo 16  jaetaan mm. Apollonian merkittävin huomionosoitus Apollonia-palkinto, Suomen Hammaslääkärilehden Vuoden kirjoittaja -palkinto ja Hammaslääkäriliiton Hyvä hammaslääkäriesimies -kunniamaininta.

Tervetuloa tiedotustilaisuuteen ja Hammaslääkäripäiville!

Lisätiedot:
Tiedottaja Annika Nissinen, annika.nissinen@apollonia.fi, puh. 040 779 6435
Näyttely: Tiedottaja Riikka Luomanpää, riikka.luomanpaa@messukeskus.com,
puh. 050 540 4231

Suomen Hammaslääkäriseura Apollonia on 1892 perustettu tieteellinen yhdistys, johon kuuluvat lähes kaikki Suomen hammaslääkärit. Apollonia järjestää riippumattomaan tietoon perustuvaa täydennyskoulutusta, tukee hammaslääketieteellistä tutkimusta ja välittää tutkimustietoa suunterveydestä. Lisätietoja: www.apollonia.fi.