Etusivu » Tiedotteet » Tiede ja tutkimus » Metallinjalostajien rahasto jakoi lähes 300 000 euroa apurahoja

Teknologiateollisuus ry

Metallinjalostajien rahasto jakoi lähes 300 000 euroa apurahoja

Julkaistu: 03.12.2012 klo 17:07
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiön Metallinjalostajien rahasto on järjestyksessään neljännessä apurahojen julkistustilaisuudessaan 3.12.2012 jakanut apurahoja vuodelle 2013 yhteensä 290 100 euroa.

Metallinjalostajat ry perusti Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiön yhteyteen vuonna 2009 rahaston, jonka tarkoituksena on edistää metallien valmistuksen koko jalostusketjun kattavaa teknologian ja liiketoiminnan tieteellistä tutkimusta, opetusta ja opiskelua yliopistoissa, korkeakouluissa ja tutkimuslaitoksissa.

Rahaston jäsenyritykset ovat Outokumpu, Outotec, Rautaruukki, Boliden ja Ovako. Tällä kertaa suurin apuraha, 50 000 euroa myönnettiin Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakouluun professori Pekka Taskisen tutkimusryhmälle.

3.12.2012 jaetut apurahat kokonaisuudessaan

Lisätietoja: Asmo Vartiainen, Metallinjalostajien rahaston asiamies
Puh. 020 529 2012, asmo.vartiainen(at)outotec.com

Teknologiateollisuus on Suomen tärkein elinkeino, sen edustamat toimialat vastaavat 60 % maan viennistä ja 80 % koko elinkeinoelämän tutkimus- ja kehitysinvestoinneista. Teknologiateollisuus työllistää Suomessa suoraan 300 000 henkilöä. Teknologiateollisuuteen kuuluu viisi päätoimialaa, jotka ovat elektroniikka- ja sähköteollisuus, kone- ja metallituoteteollisuus, metallien jalostus, suunnittelu- ja konsultointi sekä tietotekniikka-ala.