Etusivu » Tiedotteet » Tiede ja tutkimus » Lattarimenoa ja globaaleja kysymyksiä Maailman kirjoissa – ohjelma julkistettu

Into Kustannus

Lattarimenoa ja globaaleja kysymyksiä Maailman kirjoissa – ohjelma julkistettu

Julkaistu: 29.04.2014 klo 10:00
Julkaisija: Into Kustannus

Maailma kylässä 2014 -festivaalin kirjallisuusohjelma keskittyy Rautatientorin suuressa kirjateltassa järjestettäviin Maailman kirjoihin. Teemoina Maailman kirjoissa ovat Latinalainen Amerikka ja ilmasto. Lisäksi ohjelmassa nousevat esiin muun muassa eläinten oikeudet, ruuantuotanto, kansanliikkeet, Eurooppa ja globaalit ihmisoikeuskysymykset. Maailmankirjallista ohjelmaa sekä kirjallisuutta uutuuksista klassikoihin ja tiedosta kaunoon on tarjolla koko Maailma kylässä -festivaalin ajan 24.–25.5.2014. Tapahtumaan on vapaa pääsy.

Kansainvälisinä tähtivieraina Maailman kirjoissa tavataan muun muassa yksi Brasilian tunnetuimmista nykykirjailijoista Luiz Ruffato, PEN Meksikon entinen puheenjohtaja Jennifer Clement, kunniamurhista kirjoittanut jordanialainen toimittaja Rana Husseini, chileläinen feministirunoilija Marina Arrate ja Perun arvostetuimpiin nuoriin runoilijoihin lukeutuva Victoria Guerrero.

Kotimaisista kirjailijoista lavalle nousevat muun muassa Riikka Pelo, Auli Leskinen, Jouko Aaltonen, Kai Sadinmaa, Nurah Farah ja Liisa Liimatainen.

Katso Maailman kirjojen ohjelma: http://www.maailmankirjat.fi
Katso Maailma kylässä -festivaalin koko asiaohjelma: http://www.maailmakylassa.fi/ohjelma/asiaohjelma-ja-kirjallisuus

Lauantaina kirjateltan hiljennyttyä ohjelma jatkuu Maailmankirjallisissa iltamissa Kansallisteatterin Lavaklubilla klo 20 alkaen. Iltamissa luvassa monikielistä runoutta, tiedon tuoppi -puheenvuoroja ja livemusiikkia.

MAAILMAN KIRJAT 24.–25.5.2014
Maailma kylässä -festivaali
Rautatientori, Helsinki
Avoinna: la 24.5. klo 11–20, su 25.5. klo 11–18
Vapaa pääsy

Lisätiedot:
Ari Häkkinen | Into Kustannus
ari.hakkinen @ intokustannus.fi | 040 54 60 235

Mika Rönkkö | Into Kustannus
mika.ronkko @ intokustannus.fi | 050 436 2170

Maailman kirjat tuottaa Crash ry, Into Kustannus, Rosebud Books ja Tiedon jano. Tapahtumaa tuetaan Ulkoministeriön kehitysyhteistyövaroin.

Into on ketterä ja ärhäkkä yleiskustantamo. Julkaisemme ajankohtaista tietoa, hillittömän kiinnostavaa kaunoa, kantaaottavia pamfletteja, laadukasta käännöskirjallisuutta ja Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä. Monet kirjoistamme ovat saatavissa myös e-kirjoina.

www.intokustannus.fi | www.mondediplo.fi | www.into-ebooks.com | www.facebook.com/intokustannus