Etusivu » Tiedotteet » Tiede ja tutkimus » Korj: Akatemiaprofessori Elina Ikonen Kulttuurirahaston hallituksen puheenjohtajaksi

Suomen Kulttuurirahasto

Julkaistu: 02.10.2014 klo 12:02
Julkaisija: Suomen Kulttuurirahasto

TIEDOTE 2.10.2014

Suomen Kulttuurirahaston uudet luottamushenkilöt

KORJATTU TOIMIKAUSI

Suomen Kulttuurirahaston hallitus on valinnut säätiön uudeksi puheenjohtajaksi toimikaudelle 1.10.2014–30.9.2015 akatemiaprofessori Elina Ikosen Helsingin yliopistosta ja varapuheenjohtajaksi vararehtori Riitta Pyykön Turun yliopistosta. Hallituksen uusina jäseninä aloittivat johtaja Hanna Hiidenpalo Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Elosta, toimitusjohtaja Aino Turtiainen-Visala Fazer Konserttitoimisto Oy:stä ja Fredrika Wetterhoff -säätiön toiminnanjohtaja Hannele Yrjö-Koskinen Hämeenlinnasta.

Hallituksessa jatkavat professori Pertti Haaparanta Aalto yliopiston Taloustieteen laitos Economicumista, kirjailija Jari Järvelä Kotkasta, näyttelijä Jussi Lehtonen Suomen Kansallisteatterista, professori Johanna Mappes Jyväskylän yliopistosta, professori Ari Sihvola Aalto yliopiston Sähkötekniikan korkeakoulusta, Keskinäinen henkivakuutusyhtiö Suomen toimitusjohtaja Jari Sokka sekä johtaja Teija Tiilikainen Ulkopoliittisesta instituutista. Hallituksen jäsenen toimikausi on kolme vuotta, ja perättäisiä toimikausia voi olla enintään kolme.

Kulttuurirahaston hallintoneuvoston esimiehenä jatkaa professori Kimmo Kontula. Hallintoneuvostoon on valittu uusina jäseninä hovioikeuden presidentti Timo Esko, intendentti Helena Hiilivirta, musiikin maisteri Hanna Juutilainen, professori Markku Kuisma ja professori Annika Waenerberg.

Lisätiedot:

Suomen Kulttuurirahaston yliasiamies Antti Arjava, puh. 050 385 7600
Suomen Kulttuurirahaston hallituksen puheenjohtaja Elina Ikonen, elina.ikonen@helsinki.fi

Suomen Kulttuurirahasto on yksityinen säätiö. Se tukee maamme kulttuurielämää myöntämällä apurahoja keskusrahastosta ja 17 maakuntarahastosta tieteen, taiteen ja kulttuurielämän eri aloilla toimiville henkilöille ja yhteisöille. Kulttuurirahastolla on myös omaa kulttuuritoimintaa. Lisätiedot osoitteesta www.skr.fi.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon