Etusivu » Tiedotteet » Tiede ja tutkimus » Intel tarjoaa uusia mahdollisuuksia kehittäjille tietotekniikan levitessä elämän kaikille osa-alueille

Intel

Julkaistu: 19.08.2015 klo 10:43
Julkaisija: Intel

Helsinki, 19.8.2014 – Intelin toimitusjohtaja Brian Krzanich esitteli eilen vuosittaisen Intel Developer Forum -tapahtuman avauspuheenvuorossaan Intelin uusia tuotteita, työkaluja ja ohjelmia, jotka tukevat tietoteknisten ratkaisujen kehittymistä yhä yksilöllisemmiksi. Krzanich kuvaili myös trendejä, jotka yhdessä ennennäkemättömän laajan teknologioiden valikoiman kanssa luovat kehittäjille uusia mahdollisuuksia.

Krzanichin mukaan kaikkia elämänalueita koskettavasta tietotekniikasta on tullut entistä henkilökohtaisempaa. ”Meillä on tietoteknisiä laitteita pöydillämme, laukuissamme, vaatteissamme, kodeissamme ja päällämme. Ne eivät kehity pelkästään entistä älykkäämmiksi ja verkkoon kytketyiksi vaan saavat uusia aisteja ja muuttuvat meidän itsemme jatkeeksi”, sanoi Krzanich.

Krzanich julkisti Intel RealSense -teknologian uudistuksia, joiden avulla syvyysmittausta voidaan hyödyntää entistä useammissa laitteissa ja sovelluksissa. Intel kehittää yhteistyössä Googlen kanssa syvyysmittausta hyödyntävää teknologiaa matkapuhelimiin. Yhteistyön tavoitteena on yhdistää Googlen Project Tango -hanke ja Intelin RealSense-teknologia Android-älypuhelimen kehitystyökaluiksi, jotka mahdollistavat uusia esimerkiksi sisänavigointiin, virtuaalitodellisuuteen ja 3D-skannaukseen liittyviä ominaisuuksia. Kehitystyökalut on tarkoitus julkaista valituille Android-kehittäjille vuoden loppuun mennessä.

Krzanich kertoi myös Intelin uusista esineiden Internetiin (IoT) liittyvistä yhteistyöhankkeista sekä kehittäjille suunnatuista ohjelmista ja työkaluista, joilla nopeutetaan teollisuuden IoT-ratkaisujen tuomista markkinoille. Muun muassa Intelin EPID-ratkaisut toteutetaan yhdessä johtavien IoT-sensorien ja mikro-ohjainten valmistajien kuten Atmelin ja Microchipin kanssa. Samalla Intel esitteli kehittämäänsä haihtumattomaan 3D XPoint -muistiin perustuvaa Intel Optane -teknologiaa. Optane-teknologiaa tulee ensiksi saataville Intelin uusissa korkean suorituskyvyn SSD-massamuisteissa vuoden 2016 alussa.

Lisäksi Krzanich julkisti yksityiskohtia puettavan teknologian sovelluksiin kehitetystä Intel Curie-moduulista ja sitä varten luodusta uudesta ohjelmistoalustasta. Fossil Group esitteli kolme Intelin teknologiaan pohjautuvaa puettavan teknologian tuotetta, joihin kuului verkkoon kytketty, Android Wear -käyttöjärjestelmää käyttävä älykello. Tuotteet tulevat saataville vuoden viimeisellä neljänneksellä. Krzanich esitteli myös uuden, yhteistyössä Mark Burnettin United Artists Media Groupin ja Turner Broadcastingin kanssa tuotettavan tositelevisiosarjan ”America’s Greatest Makers”, jossa teknologisten laitteiden ja sovellusten kehittäjät kilpailevat keskenään miljoonan dollarin palkinnosta. Ohjelman tarkoituksena on kehittää Intelin Curie-moduulia hyödyntävää puettavaa teknologiaa ja älykkäitä, verkkoon kytkettyjä kuluttajalaitteita.

IDF-tapahtumaan liittyvää materiaalia osoitteessa: IDF 15 virtual media kit

Lisätietoja antavat:

Camilla Törnblom
Intel Nordics
Puh. +46 8 5946 1729 tai +46 768 881 729
camilla.tornblom@intel.com

Michael Jääskeläinen
Hill+Knowlton Strategies
michael.jaaskelainen@hkstrategies.com

Tiedote kokonaisuudessaan alla:

Intel Expands Developer Opportunities
as Computing Expands Across All Areas of
Peoples’ Lives

Intel® RealSense™ Technology Extends to New Platforms and Devices
‘America’s Greatest Makers’ Reality Competition to Premier in 2016
3D XPoint™ Comes to Storage and Memory Solutions with Intel® Optane™ Technology

INTEL DEVELOPER FORUM, San Francisco, Aug. 18, 2015 – In the opening address at the Intel Developer Forum (IDF), CEO Brian Krzanich highlighted new products, tools and programs that support the growing personalization of computing and described the trends creating new opportunities for developers across an unprecedented breadth of technologies.

Krzanich said computing has become increasingly personal, enhancing nearly all aspects of life.  “Computers are on our desks, in our bags, in our clothes, in our homes and on our bodies. They are not only growing smarter and more connected, but gaining senses and becoming an extension of ourselves.”

An ecosystem is emerging around Intel to address these growing opportunities for computing.  Krzanich detailed many of the essential products, technologies and tools from the company that will help developers make the differentiated experiences possible.

He unveiled a number of updates to Intel® RealSense™ technology that will bring depth sensing to more devices and applications, and announced new collaborations for securing the Internet of Things (IoT), in addition to programs and toolkits for developers to help speed industrial IoT solutions to market. And, for the highly personalized world of wearable computing, Krzanich provided updates on the Intel® Curie™ module and previewed a new reality competition program called “America’s Greatest Makers,” produced by United Artists Media Group* CEO Mark Burnett and appearing across leading networks and properties of Turner Broadcasting*.

Each year at IDF, Intel shares its vision for the future of technology innovation with the developers and partners who will create the products, engineer the systems, render the movies, and power the toys and devices that create amazing experiences. Below are key announcements highlighted at this year’s forum.

IDF 2015 News Highlights:

• Intel RealSense technology will be available on a wide-range of platforms, opening up more opportunities for developers to create new depth-sensing hardware and software. In addition to Windows* and Android*, developers will be able to use Intel RealSense technology with Mac OS X*, ROS*, Linux*, Scratch*1, Unity*, XSplit*, OBS*, Structure SDK*, OSVR*, Unreal Engine 4* and Google’s Project Tango*. Also, a number of developers, including Razer*, XSplit and Savioke* announced new platforms, peripherals and other solutions based on the Intel RealSense technology.
  • In collaboration with Google*, Intel is driving innovation in mobile depth sensing by combining Google’s Project Tango and Intel RealSense technologies into an Android smartphone developer kit. The Intel RealSense Smartphone developer kit featuring Google’s Project Tango enables new experiences, including indoor navigation and area learning, virtual reality, 3-D scanning, and more. The developer kit is targeted for release to select Android developers by the end of this year.
  • Intel is collaborating with Mark Burnett’s United Artists Media Group and Turner Broadcasting to create a reality competition called “America’s Greatest Makers” that will premiere in the first half of 2016 and showcase makers competing for a $1 million prize by inventing wearable technology and smart connected consumer devices powered by the Intel Curie module.
  • Intel introduced Intel® OptaneTM technology, which is based on the revolutionary 3D XPointTM non-volatile memory media and combined with the company’s advanced system memory controller, interface hardware and software IP, to unleash vast performance potential in a range of forthcoming products. Intel Optane technology will first come to market in a new line of high-endurance, high-performance Intel SSDs beginning in 2016. The new class of memory technology will also power a new line of Intel DIMMs designed for Intel’s next-generation data center platforms.
  • Fossil Group* previewed three Intel technology-based products resulting from its wearables collaboration with Intel first announced in September 2014, including a connected watch running Android Wear. The products will be available in the fourth-quarter of this year.
  • Intel announced a new software platform created specifically for the Intel Curie module, which includes all of the hardware, firmware, software and application SDK needed to enable a variety of device experiences. Intel IQ Software Kits will support future versions of this platform.

Supporting Resources

About Intel
Intel (NASDAQ: INTC) is a world leader in computing innovation. The company designs and builds the essential technologies that serve as the foundation for the world’s computing devices. As a leader in corporate responsibility and sustainability, Intel also manufactures the world’s first commercially available “conflict-free” microprocessors. Additional information about Intel is available at newsroom.intel.com and blogs.intel.com, and about Intel’s conflict-free efforts at conflictfree.intel.com.

1Scratch is a project of the Lifelong Kindergarten group of the MIT Media Lab.

Intel, the Intel logo, Intel RealSense, Curie and 3D XPoint are trademarks of Intel Corporation in the U.S. and/or other countries.

*Other names and brands may be claimed as the property of others.

CONTACTS:  William Giles                          Claudine Mangano
                  1-919-645-7313                     1-408-887-2706
                  william.e.giles@intel.com          claudine.a.mangano@intel.com

Intel on maailman johtavia innovaattoreita tietojenkäsittelyssä. Yhtiö suunnittelee ja kehittää teknologioita, jotka muodostavat perustan erilaisille tietoteknisille laitteille. Vastuullisuuden ja kestävän kehityksen johtavana yrityksenä Intel valmistaa maailman ensimmäisiä kaupallisesti saatavia, konfliktivapaita mikroprosessoreita. Lisätietoja Intelistä saa kansainvälisiltä sivustoilta osoitteista http://newsroom.intel.com/ ja http://blogs.intel.com/. Lisätietoja Intelin konfliktivapaista pyrkimyksistä löytyy osoitteesta conflictfree.intel.com. Suomessa Intelin uutisia julkaistaan myös Twitterissä osoitteessa https://twitter.com/IntelFinland.