Etusivu » Tiedotteet » Tiede ja tutkimus » Check Point löysi vakavan haavoittuvuuden, joka koskee miljoonia kotireitittimiä

Julkaistu: 19.12.2014 klo 12:30
Julkaisija: Check Point Software Technologies Finland Oy

Tietoturvayhtiö Check Pointin tutkijat ovat löytäneet vakavan tietoturvahaavoittuvuuden, joka koskee vähintään 12 miljoonaa reititintä kautta maailman. Valtaosa niistä on tavallisia kotireitittimiä. Haavoittuvuuden kautta voi päästä käsiksi kaikkeen tietoon, mitä kotiverkossa kulkee. Haavoittuvuuden hyödyntäminen on helppoa: ei tarvitse kuin lähettää tietty viesti laitteen IP-osoitteeseen.

Check Pointin alkuperäinen tiedote:

Researchers in Check Point’s Malware and Vulnerability Research Group uncovered a vulnerability present on millions of residential gateway (SOHO router) devices from different models and makers. It has been assigned the CVE-2014-9222 identifier. This severe vulnerability allows an attacker to remotely take over a gateway device with administrative privileges.

To date, researchers have distinctly detected at least 12 million readily exploitable devices connected to the Internet across the globe, making this one of the most widespread vulnerabilities revealed in recent years.

Key Findings:

• If undiscovered, an attacker could take control of millions of routers around the world, and use that access to control and steal data from the wired and wireless devices connected to the network.
  • The affected software is the embedded web server RomPager from AllegroSoft, which is typically embedded in the firmware released with devices.
  • No devices from Check Point have been compromised by this vulnerability.

Check Point’s Malware and Vulnerability Research Group regularly performs assessments of common software to ensure the security of Internet users worldwide. For more information on other research findings from Check Point, visit: http://www.checkpoint.com/threatcloud-central/.

Lisätiedot: Maija Rauha, OS/G Viestintä, maija.rauha@osg.fi, p. 0400 630 065

Seuraa Check Pointia sosiaalisessa mediassa:
Twitter: www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal

Check Point Software Technologies Ltd.
(www.CheckPoint.com) on maailman johtava internetin turvallisuuden asiantuntija, joka tarjoaa asiakkailleen tinkimättömän suojan kaikenlaisia tietoturvauhkia vastaan vähentäen tietoturvan monimutkaisuutta ja alentaen sen kokonaiskustannuksia. Check Point on ollut alan edelläkävijä patentoituun tekniikkaan perustuvasta Firewall-1-palomuuuristaan lähtien. Tällä hetkellä Check Point kehittää innovaatioita Software Blade -arkkitehtuurin pohjalta tarjoten joustavia ja yksinkertaisia ratkaisuja, jotka voidaan räätälöidä vastaamaan täsmällisesti minkä tahansa organisaation turvallisuustarpeita. Check Point on alan ainoa palveluntarjoaja, joka ylittää teknologian ja näkee turvallisuuden liiketoimintaprosessin osana. Check Point 3D Security turvaa yrityksen tietovarannot yhdistämällä ainutlaatuisella tavalla ihmiset ja tietoturvakäytännöt sekä niiden valvonnan. Näin tietoturvatoiminnot saadaan vastaamaan organisaation liiketoiminnan tarpeita. Check Pointin asiakkaina on kymmeniä tuhansia erikokoisia yrityksiä, mukaan lukien kaikki Fortune- ja Global 100 -yritykset. Check Pointin palkitut ZoneAlarm-ratkaisut suojaavat miljoonia kuluttajia tietomurroilta, vakoiluohjelmilta ja identiteettivarkauksilta.