Etusivu » Tiedotteet » Tiede ja tutkimus » Asianajajaliitto: Vuoden 2015 parhaat oikeustieteelliset kirjoitukset palkittiin

Suomen Asianajajaliitto

Julkaistu: 23.05.2016 klo 10:09
Julkaisija: Suomen Asianajajaliitto

Defensor Legis -julkaisun toimitusvaliokunta on jakanut vuosittaiset kirjoituspalkinnot tunnustuksena erityisen korkeatasoisista oikeustieteellisistä kirjoituksista. Defensor Legis on Suomen Asianajajaliiton julkaisema oikeudellinen aikakauskirja, jossa julkaistaan vuosittain kymmeniä tasokkaita artikkeleita.

Jokainen kirjoittajapalkinto on suuruudeltaan 1 500 euroa. Vuonna 2015 julkaistuista kirjoituksista palkittiin seuraavat kirjoittajat:

Katri Havu, OTT, tutkijatohtori, Helsingin yliopisto, oikeustieteellinen tiedekunta, KATTI, Helsinki

Artikkeli: Kilpailunrajoituksen aiheuttama vahinko ja korko – huomioita joistakin pääkysymyksistä, DL 6/2015

Heikki Kallio, hallintotieteiden maisteri, yliopisto-opettaja, Itä-Suomen yliopisto, oikeustieteiden laitos, Joensuu

Artikkeli: Maahantuontia ja hallussapitoa – rikoslain 41 luvun 4 ja 5 §:n soveltamisesta, DL 5/2015

Topi Kilpeläinen, OTL, käräjätuomari, Keski-Suomen käräjäoikeus, Laukaa

Artikkeli: Asianajaja ja tuomioistuinsovittelu: poimintoja empiirisen tutkimuksen aineistosta, DL 1/2015

Reijo Knuutinen, professori, Turun yliopiston kauppakorkeakoulu, Helsinki

Artikkeli: Vieraan pääoman vero-oikeudellinen uudelleenluokitteleminen etuyhteystilanteissa, DL 1/2015

Pekka Koponen, OTT, oikeusneuvos, Korkein oikeus, Vantaa

Artikkeli: Yksi vai useita rikoksia? – rikosten yhtymisestä, DL 4/2015

Kenneth Svartström, asianajaja, Asianajotoimisto Krogerus Oy, Espoo

Artikkeli: Riita-asian vireilläolovaikutus (lis pendens) Bryssel I -asetuksen mukaan, DL 2/2015

Lisätietoa:

Janne Laukkanen, viestintä- ja kehityspäällikkö

p. 040 588 1925, janne.laukkanen@asianajajaliitto.fi

asianajajaliitto.fi/defensorlegis

Defensor Legis -lehteä julkaisee Suomen Asianajajaliitto. Oikeudellinen aikakauskirja on ilmestynyt vuodesta 1920. Pohjoismaiden vanhin asianajajien julkaisu ilmestyy kuusi kertaa vuodessa.

Suomen Asianajajaliiton lakisääteisenä tehtävänä on säännellä ja valvoa asianajotoimintaa. Asianajajaliitto edistää asianajopalveluiden laatua, kouluttaa ja tukee asianajajia sekä osallistuu aktiivisesti lainsäädännön kehittämiseen. Asianajajaliitto on lailla perustettu julkisoikeudellinen yhteisö, jolla on lakisääteisiä tehtäviä. Asianajajaliitto ei ole rekisteröity yhdistys, ammattiliitto tai yrittäjäjärjestö. Asianajajia on Suomessa noin 2 100. Vain Asianajajaliittoon kuuluva lakimies saa käyttää nimikettä asianajaja.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon