Etusivu » Tiedotteet » Tiede ja tutkimus » Airam Smart led – älykkäästi himmennettävät led-lamput

Airam Electric Oy Ab

Airam Smart led – älykkäästi himmennettävät led-lamput

Julkaistu: 05.01.2015 klo 07:45
Julkaisija: Airam Electric Oy Ab

Tavalliset led-lamput ovat tulleet koteihin jäädäkseen. Nyt Airam on tuonut markkinoille uuden sukupolven led-teknologiaa: älykkäästi himmennettävät led-lamput, joihin ei tarvita lainkaan himmentimiä. 3-step dim lamppuja himmennetään portaittain tavallisella katkaisimella ja bluetooth-lamppuja taas tavallisella älypuhelimella. Hyvälaatuiset himmentimet ovat kalliita investointeja ja ne vaativat yleensä sähköasentajan asennustyön. Älykäs led-teknologia on nyt helposti kuluttajan saatavilla: lamppuja on saatavana heti hyvinvarustetuilta jälleenmyyjiltä.

3-STEP DIM

3-step dim

• Täysi valontuotto heti.
  • Vakiokupu 810 lm, 9,5W E27-kanta
  • Kynttiläkupu 470 lm, 6W E14-kanta
  • Kohdekupu 480 lm, 360 cd
  • Polttoikä 25 000 h.
  • 1 000 000 x ON/OFF.
  • Käyttölämpötila-alue -30 °C…+40 °C.
  • Ei UV- tai IR-säteilyä.
  • Ei lainkaan elohopeaa.
  • Värilämpötila 2800 K.
  • Takuu 3 vuotta.

Helppo himmennys – toimii missä tahansa valaisimessa ilman erillistä himmennintä tai sähköasennuksia. Himmentimenä toimii tavallinen valokatkaisija: Lamppu himmentyy portaittain käyttämällä katkaisija off-asennossa alle kolmen
sekunnin ajan. Himmennyksen valotasot; 100 %, 60 % ja 20 %. Valikoimassa on kodin yleisimmin käytetyt mallit: vakiolamppu, kynttilälamppu ja GU10-kantainen PAR16-kohdelamppu.

• Kun katkaisija käännetään on-asentoon on lampun valotaso 100 %.
  • Kun katkaisija käännetään off-asentoon maks. kolmeksi sekunniksi ja taas on-asentoon, lamppu antaa 60 % valotason. Kun katkaisija käännetään uudestaan off- ja taas on-asentoon, lamppu antaa 20 % valotason.

BLUETOOTH DIM

Perinteisen vakiolampun muotoista bluetooth dim -lamppua on helppo ohjata puhelimella tai tabletilla. Ei tarvita erillistä himmennintä eikä sähköasennuksia, himmennysominaisuus on valmiina lampussa.

Apple- tai Android-laitteeseen ladataan ja asennetaan ilmainen Ingenium BLU -sovellus, joka löytyy mm. pakkaukseen painetun QR-koodin avulla. Sovelluksen avulla lampun voi sytyttää ja sammuttaa sekä himmentää 100 % – 10 %. Sovelluksella voidaan ohjata yksittäisiä lamppuja tai enintään neljän lampun ryhmiä. Ryhmiä voi olla kahdeksan. Lampuille voidaan säätää yksilöllisiä asetuksia, jolloin yksi lamppu syttyy esim. 50 % himmennyksellä ja toinen 100 % jne.

Airam Smart led, bluetooth dim lamput

• Täysi valontuotto heti.
  • Polttoikä 25 000 h.
  • 1 000 000 x ON/OFF.
  • Käyttölämpötila-alue -30 °C…+40 °C.
  • Ei UV- tai IR-säteilyä.
  • Ei lainkaan elohopeaa.
  • Värilämpötila 2800 K.
  • Takuu 3 vuotta.
  • 11W E27, 810 lm

Katso havainnolliset Smart led-lamppujen esittelyvideot:

Lisätietoja lampuista liitteen pdf-tiedotteessa ja sivuilla airam.fi.

OY AIRAM ELECTRIC AB on yksityinen vakavarainen suomalainen yritys, joka on perinteisesti tunnettu kattavasta lamppuvalikoimastaan. Markkinointi & Mainonta -lehden ja Taloustutkimus Oy:n vuotuisessa bränditutkimuksessa selvitettiin kaikkiaan 1008 brändin arvostus suomalaisten keskuudessa. Lehti on listannut 200 arvostetuinta brändiä Suomessa. Airam saavutti sijan 84 vuonna 2014.