Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Yli puolet jääkiekon Liiga-seuroista luottaa Terveystaloon

Terveystalo

Yli puolet jääkiekon Liiga-seuroista luottaa Terveystaloon

Julkaistu: 13.10.2014 klo 09:31
Julkaisija: Terveystalo

Terveystalo on sopinut yhteistyöstä kahdeksan jääkiekon Liiga-seuran kanssa. Urheilijoiden terveys on lähtökohtana joukkueiden menestymiseen Suomen kovimmassa jääkiekkoliigassa. Monivuotiset sopimukset takaavat Liiga-seuroille suunnitelmallisen ja asiantuntevan urheiluterveydenhuollon.

Terveystalolla on voimassaolevat yhteistyösopimukset Espoo Bluesin, JYP Jyväskylän, Kuopion Kalpan, Oulun Kärppien, Lahden Pelicansin, Turun Palloseura TPS:n, Vaasan Sportin ja Tampereen Tapparan kanssa.  Liiga-joukkueiden pelaajille työkunnossa pysyminen sekä ripeä palautuminen loukkaantumisen jälkeen on keskeistä koko joukkueen menestymisen kannalta. Terveystalo tarjoaa seurojen käyttöön parhaan mahdollisen urheilulääketieteellisen osaamisen.

- Olemme ylpeitä siitä, että saamme tukea suomalaista jääkiekkourheilua maanlaajuisesti huolehtimalla kahdeksan eri Liiga-joukkueen terveydenhuollosta ja tapaturmien hoidosta. Olemme pitkään tehneet yhteistyötä urheiluseurojen kanssa ja urheilulääketieteen asiantuntijoidemme osaaminen on huippuluokkaa. Upeaa, että olemme pystyneet vastaamaan seurojen tarpeeseen, sanoo Terveystalon Sportin asiakkuuspäällikkö Mika Kivinen.

Jokaisen yhteistyösopimuksen piiriin kuuluvat miesten Liiga-joukkue, A-juniorit sekä oma henkilöstö. Terveystalon puolelta yhteistyöhön osallistuvat nimetyt joukkueen ja lajin tuntevat urheilulääkärit sekä joukkueelle nimetty oma urheiluseurakoordinaattori.

- Urheiluterveyden ottaminen mukaan jo juniorityöhön on tärkeää, sillä fiksut liikuntatottumukset omaksutaan jo nuorena. Tätä haluamme Terveystalossa tukea muun muassa nuorille urheilijoille tehtävien terveystarkastusten avulla, jonka lisäksi annamme joukkueen omien asiantuntijoiden kanssa ohjausta ravitsemukseen, lepoon ja monipuoliseen harjoitteluun, Kivinen korostaa.

Nopea ja tehokas hoitoketju takaa pelikunnon

Joukkueiden pelaajien terveydenhuollosta vastaa pääasiassa paikallinen Terveystalo, mutta tarvittaessa käytössä on koko maan kattava palveluverkosto. Sopimukseen kuuluvat palvelut erikoislääkärin palveluista kuvantamiseen ja aina leikkauksiin asti niin paikallisesti kuin valtakunnallisestikin. Lähtökohtana on, että pelaajille tarjotaan parasta mahdollista hoitoa mahdollisimman nopeasti.

- Tarvittaessa pelaajille tarjotaan hoitoa kaikkialla Suomessa, esimerkiksi jos loukkaantumisia sattuu pelimatkoilla. Hoitoketjumme on rakennettu nopeaksi ja tehokkaaksi, jotta pelaajat olisivat parhaassa mahdollisessa pelikunnossa, eikä menestyminen jäisi ainakaan kiinni terveydestä, Kivinen kertoo.

Mika Kivinen, asiakkuuspäällikkö, Sport, Terveystalo, p. 0400 462 199, mika.kivinen@terveystalo.com

Anni Romu, viestintäpäällikkö, Terveystalo, p. 050 571 1887, anni.romu@terveystalo.com

Terveystalo on Suomen suurin terveyspalveluyritys. Yhtiö tarjoaa monipuolisia terveys-, työterveys-, sairaanhoito- ja tutkimuspalveluja 150 toimipaikassa eri puolilla Suomea. Terveystalon asiakkaita ovat yksityishenkilöt, yritykset ja yhteisöt, vakuutusyhtiöt sekä julkinen sektori. Terveystalo työllistää valtakunnallisesti lähes 6 500 terveydenhuollon ammattilaista. Terveystalon verojalanjälki vuonna 2013 oli yhteensä 75,5 miljoonaa euroa ja samana vuonna Terveystalo investoi suomalaisten terveyspalvelujen kehittämiseen 28 miljoonaa euroa. www.terveystalo.com