Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Vielä ehdit mukaan! Ilmoittaudu Lopeta ja voita -kilpailuun Maailman tupakattomana päivänä 31.5.

Suomen ASH ry

Julkaistu: 29.05.2013 klo 09:49
Julkaisija: Suomen ASH ry

Oletko ajatellut lopettaa tupakoinnin tai nuuskan käytön? Tartu hyvään tilaisuuteen ja ilmoittaudu Lopeta ja voita ─kilpailuun Maailman tupakattoman päivän kunniaksi. Voita itsellesi hyvä olo ja terveyttä sekä riihikuivaa rahaa!

Lopeta ja voita – kilpailu pyörähtää taas tuttuun tapaan käyntiin 1.6.2013. Kilpailun tarkoituksena on saada osallistuja olemaan ilman tupakkaa ja nuuskaa koko puolen vuoden kilpailujakson ajan 30.11.2013 saakka.

─ Tutkimusten mukaan kuusi kymmenestä tupakoijasta haluaa päästä irti tupakasta. Yhtenä tärkeänä kannustimena siihen toimii Lopeta ja voita -kilpailu, kertoo projektipäällikkö Eeva Riitta Vartiainen kilpailun järjestävästä Pohjois-Karjalan kansanterveyden keskuksesta. ─ Maailman tupakaton päivä* 31.5 voisi myös antaa lisäpotkua uudelle taipaleelle, ehdottaa Vartiainen.

Kilpailuun voi osallistua kaikki yli 18-vuotiaat säännöllisesti tai satunnaisesti tupakoivat. Kaikkien lopettaneiden kesken arvotaan 3 000 euron rahapalkinto. Suurin palkinto, jonka saa jokainen kilpailija, joka onnistuu lopettamaan tupakoinnin ja nuuskan käytön, on paraneva terveys.

Facebookissa (facebook.com/lopetajavoita) on fanisivusto, jossa voi käydä lukemassa lopettajien kokemuksia ja kannustajien tsemppejä ja keskustella toisten samassa tilanteessa olevien kanssa. Sivustolla on myös linkki sähköiseen Lopeta ja voita – postikorttiin, jolla voi haastaa kilpailuun mukaan työkavereita, ystäviä tai harrastekavereita.

Lopeta ja voita -kilpailun järjestää Pohjois-Karjalan kansanterveyden keskus. Hankkeen päärahoittaja on Raha-automaattiyhdistys. Kilpailua tukevat Hengitysliitto ja joukko muita terveysjärjestöjä sekä apteekit kautta maan.

Liity sinäkin tupakoinnin lopettajien joukkoon. Ilmoittaudu mukaan kilpailuun netissä www.lopetajavoita.fi viimeistään 31.5.2013. Sivuilta löytyy myös tarkempaa tietoa kilpailusta ja sen säännöistä.

Eeva Riitta Vartiainen

Lopeta ja voita / Pohjois-Karjalan kansanterveyden keskus

Siltakatu 10 A 16

80100 Joensuu

eeva-riitta.vartiainen@hengitysliitto.fi

www.facebook.com/lopetajavoita

*Maailman terveysjärjestön WHO:n koordinoimaa Maailman tupakatonta päivää vietetään 31.5. Tämän vuoden teemalla  WHO kehottaa kaikkia maita kieltämään tupakkamainonnan ja kaiken tupakkaan liittyvän sponsoroinnin.

Suomen ASH (Action on Smoking and Health) ry on vuonna 1989 tupakkapolitiikan kehittämiseen perustettu kansanterveysjärjestö. Toiminta painottuu tupakkatuotteiden käytön loppumiseen ja aloittamisen ehkäisyyn. Tavoitteena on Savuton Suomi 2040. Suomen ASH hallinnoi Savuton Suomi 2040 -hanketta ja on mukana ehkäisevän päihdetyön verkostossa.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki