Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Valtakunnallinen Parkinson-kävely lauantaina 20.9. klo 13.00–15.00

Suomen Parkinson-liitto ry

Valtakunnallinen Parkinson-kävely lauantaina 20.9. klo 13.00–15.00

Julkaistu: 12.09.2014 klo 08:50
Julkaisija: Suomen Parkinson-liitto ry

Liike on lääkettä. Kävely on erinomainen ja helposti toteutettava liikuntamuoto ja sopii meille kaikille. Se ylläpitää tasapainoa, liikkuvuutta sekä hengitys- ja verenkiertoelimistön toimintaa ja pitää meidät elämän liikkeessä kiinni.

Suomen Parkinson-liitto ry viettää 30-vuotisjuhlavuottaan ja kutsuu kaikki kävelystä innostuneet ikään, kokoon tai kuntoon katsomatta tekemään tunnetuksi Parkinson- asiaamme kävelemällä!

Parkinson-liiton kävelytapahtuma järjestetään 21 paikkakunnalla eri puolilla Suomea. Paikallistapahtumien järjestämisestä vastaavat paikalliset Parkinson-yhdistykset ja -kerhot, jotka järjestävät omannäköisensä tapahtuman esteettömässä ympäristössä.

Matkan pituudet vaihtelevat 0,5–6 km välillä. Matkan varrella on luvassa ravintoa sielulle ja maalissa myös ruumiille. Liikuntapussi jaetaan n. 50 ensimmäiselle osallistujille.

Olet tervetullut yksin, kaksin tai ryhmässä kävelemään ja nauttimaan syksyn raikkaudesta.

Tiedot kävelytapahtumista löydät sivuiltamme www.parkinson.fi

Suomen kävelytapahtumat ovat osa Euroopan laajuista Parkinson-kävelyä, joka kävellään samanaikaisesti Luxembourgissa. Tavoitteena on lisätä tietoutta Parkinsonin taudista ja sen vaikutuksista sairastavien ja heidän perheidensä elämään sekä koko yhteiskuntaan. Lisätietoja: fysioterapeutti/liikuntatyöntekijä Taina Piittisjärvi, puh. (02) 2740 0435

Parkinsonin ja Huntingtonin tauteja, dystoniaa ja muita liikehäiriösairauksia sairastavien hyväksi työtä tekevä Suomen Parkinson-liitto juhlii tänä vuonna 30-vuotista toimintaansa ja kannustaa sairastuneita omaisineen etsimään tietoa ja tukea arjen hyvinvoinnin parantamiseksi.