Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Valmista ihosi talven haasteisiin

Valmista ihosi talven haasteisiin

Julkaistu: 21.09.2016 klo 13:38
Julkaisija: DMK Finland

Sään viilentyessä iho vaatii erityistä huomiota. Kuiva sisäilma ja kylmä ulkoilma kiihdyttävät kosteuden haihtumista iholla. Tällöin iho voi tuntua kuivalta ja se ärtyy helpommin. DMK Skin Revision -hoitolahoitojen ja DMK Skincare -kotihoitotuotteiden avulla iho pystyy vastaamaan paremmin talven haasteisiin. Yksilöllisen hoito-ohjelman suunnittelee ihonhoidon asiantuntija DMK Ihoterapeutti.

Syys- ja talviaika ovat haasteellisia iholle. Erityisesti sisätilojen lämmitys ja ulkoilman kylmyys sekä pureva tuuli haihduttavat kosteutta. Kuiva iho oireilee monin eri tavoin, kuten ärtymällä, punoittamalla ja tuntumalla epämukavalta.

DMK Skin Revision -hoitolahoidot ja DMK Skincare -kotihoitotuotteet  tarjoavat monia ratkaisuja, joilla iho voidaan valmistaa kylmän ajan haasteisiin. Esimerkiksi DMK-entsyymiterapiahoidot huolehtivat ihon terveestä toiminnasta: pintakuivuus vähenee, ihon väri paranee ja ravinnonottokyky tehostuu.

– Pimeä vuodenaika on ihanteellinen ajankohta erilaisten sarjahoitojen toteuttamiselle, sillä auringonvalon määrä ei vaikuta hoitoihin. Tästä syystä talviajan suosittuja hoitoja ovat alkaleilla toteutetut aknehoidot tai ikääntymisilmiöiden hoito hapotushoitokokonaisuuksilla, kertoo Else Stenvall, erikoiskosmetologi ja DMK Ihoterapeutti.

DMK Skincare -kotihoitotuotteet talvi-iholle

DMK Herb&Mineral on kehitetty välittämään ihoon suihkeen sisältämien yrttien vitamiineja ja mineraaleja. Sen avulla luodaan takaisin puolet ihon omasta luonnollisesta, ihoa kosteuttavasta happovaipasta. Suihketta  tulee  käyttää  päivittäin, ja se soveltuu myös ihon raikastamiseen päivän mittaan. DMK Herb&Mineralia voidaan suihkuttaa myös kevyesti meikin päälle. Monet lentokoneiden matkustamohenkilökunnasta vannovat DMK Herb&Mineralin nimeen: sitä käytetään ihon kuivumisen ehkäisyyn äärimmäisen kuivassa ja vaativassa lentokoneympäristössä.
DMK Herb&Mineral, 120 ml, 77 euroa

DMK Seba-E on yli 40 vuotta sitten kehitetty DMK-tuote. Valmiste on sekoitus kasvipohjaisia öljyjä ja E-vitamiinia. Se sisältää muun muassa persiljaöljyä, joka rauhoittaa ihoa ja vähentää kutinaa. DMK Herbal&Mineral-suihke ja DMK Seba-E -öljy yhdessä rakentavat ihon pinnalle luonnollista lipidivaippaa imitoivan suojan, luonnon oman kosteuttajan, joka suojaa ihoa kosteuden haihtumiselta, mutta myös houkuttelee ihon tuottamaan itse kosteutta.
DMK Seba-E, 30 ml, 56 euroa

DMK Herbal Pigment -öljyä käytetään DMK Seba-E:n sijaan kuivalla iholla, mikäli sen väri on tummempi tai, kun iholla on pigmenttihäiriöitä tai ulkoisten ärsykkeiden aiheuttamaa vahinkoa. Öljy auttaa pehmentämään kovettunutta, hilseilevää ihoa palauttamalla tärkeitä lipidejä. Se myös vaalentaa ihon väriä. Valmiste soveltuu kasvoille ja vartalolle sekä kynsi- ja huuliöljyksi. Tuote on erinomainen tummille silmänympäryksille.
DMK Herbal Pigment, 30 ml, 48 euroa

DMK Hydroloc Crème-hoitovoide pehmittää, ravitsee ja suojaa ohentunutta ihoa. Ainutlaatuinen hoitovoide lukitsee kosteuden ihoon ja samalla se estää transepidermaalista veden poistumista. Voide soveltuu erinomaisesti väsyneelle iholle, juonteille tai ärtyneelle iholle, kuten ruusufinniin tai ekseemaan.
DMK Hydroloc Crème, 50 ml, 84 euroa

Kotihoitotuotteiden jälleenmyynti: