Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Uusi selän hyvinvoinnin verkkopalvelu Selkäkanava.fi kannustaa selän omatoimiseen hoitoon ja selkäongelmien ennaltaehkäisyyn

Selkäliitto ry

Julkaistu: 09.05.2014 klo 11:00
Julkaisija: Selkäliitto ry

Neljä viidesosaa suomalaisista kokee jossain elämänvaiheessaan selkäkipuja. Selkäkivut ja muut tuki- ja liikuntaelinvaivat aiheuttavat vuosittain eniten sairauspoissaoloja töistä. Suomen Selkäliiton uusi verkkopalvelu Selkäkanava.fi haluaa osaltaan kannustaa suomalaisia itse huolehtimaan selän hyvinvoinnista.

Selkäkanava tarjoaa runsaasti selkään liittyvää tietoa ja käytännön vinkkejä selän omatoimiseen hoitoon. Yhtenä painopistealueena sisällöissä on hyvä ergonomia: Selkäkanava opastaa niin oikeisiin työasentoihin kuin patjan ja tyynyn valinnassakin. Palvelu korostaa lisäksi hyvän ryhdin merkitystä selän terveyden edistämisessä.

Verkkopalveluun on koottu Selkäliiton fysioterapeuttien laatimia monipuolisia liikuntaohjeita selän kunnon ylläpitoon sekä kuntoutukseen. Liikunta on tärkeää yksipuolisen, kuormittavan työn vastapainona ja terveellisiin elämäntapoihin yhdistettynä liikunta parantaa myös jaksamista. Lisäksi liikunta auttaa ylläpitämään toimintakykyä, jos selkäkipu pitkittyy tai toistuu.

Selkäkanava on toteutettu Raha-automaattiyhdistyksen tuella.

Tule Tohtori Vahvaselän selkäneuvontaan tai jumppaamaan Jumppakissan kanssa!

Selkäkanava.fi lanseerataan Selkäviikolla maanantaina 12.5. Kampin kauppakeskuksessa. Paikalla on Selkäliiton fysioterapeutteja vastaamassa kysymyksiisi. Tapahtumassa on muun muassa jumppatuokioita tasatunnein klo 9 – 17, lyhyitä asiantuntijahaastatteluita selkäaiheisista teemoista klo 10.30 - 16.30 sekä maksutonta selkäneuvontaa. Tervetuloa tekemään juttua, hakemaan ideoita tai muuten tutustumaan aiheeseen!

Tutustu Selkäkanavaan: selkakanava.fi

Yhteydenotot:
Toiminnanjohtaja Kirsi Töyrylä-Aapio
kirsi.toyryla@selkaliitto.fi, puh. 040 730 2150

Tiedottaja Jaana Kallio
jaana.kallio@selkaliitto.fi, puh. 045 1218920

Projektikoordinaattori Kristiina Vahvaselkä
kristiina.vahvaselka@selkaliitto.fi, puh. 050 410 3544

Suomen Selkäliitto ry

Selkäliitto on kansanterveys-, vammais- ja liikuntajärjestö, jonka tavoitteena on ehkäistä selkäoireita ja -sairauksia.
Liitto tarjoaa Käypä hoito -suositusten mukaista tietoa selän terveydestä, neuvontaa ja koulutusta.
Selkäliiton jäsenyhdistykset tarjoavat jäsenilleen eri puolella Suomea ohjattua liikuntaa, vertaistukea, luento- ja virkistystilaisuuksia ja retkiä.