Etusivu » Tiedotteet » Terveys » TULE KUULEMAAN D-VITAMIINISTA

Kutsu.
Julkaistu: 08.02.2012 klo 15:40
Julkaisija: Suomen Luustoliitto

D-vitamiinista puhutaan paljon. Mielipiteitä on puolesta ja vastaan - mutta myös tutkittua tietoa on tarjolla. Vaikka D-vitamiini on perinteisesti yhdistetty luustoon ja kalsiumin saantiin, D-vitamiinilla on elimistömme terveyden ja hyvinvoinnin kannalta monta muuta ja kenties tärkeämpääkin tehtävää.

Tervetuloa Suomen Osteoporoosiliiton D-vitamiinia koskevaan taustatilaisuuteen 14.2. klo 14.00 – 15.30 Helsingin Ravintola Pääpostin Postimestari-kabinettiin (Mannerheiminaukio 1 B). Tarjolla on kevyt lounas.

Tilaisuuden aluksi esitellään toimittaja Jaakko Kyläsalon tuottama, ennennäkemätön DVD ”Lisää D-vitamiinia!” (10 min.), jossa esiintyvät mm.:

‐      professori emeritus Pentti Tuohimaa Tampereen yliopistosta

‐      professori emeritus Heikko Isomäki Tampereen yliopistosta

‐      professori ja Valtion Ravitsemusneuvottelukunnan puheenjohtaja Pekka Puska

‐      professori Ilari Paakkari Helsingin yliopistosta

JK VISUALS JK-AUDIOVISUALS

Tilaisuudessa farmakologian professori Ilari Paakkari puhuu D-vitamiinista viimeisimpään alan tutkimustietoon perustuen. Tilaisuuden puheenjohtajana on toimittaja Jaakko Kyläsalo.

Olemme varanneet kullekin osanottajalle IOF:n (Kansainvälinen Osteoporoosisäätiö) julkaisun ” Three Steps to Unbreakable Bones”.

Tarjoilun vuoksi toivomme ennakkoilmoittautumista sähköisesti osoitteeseen osteo@osteoporoosiliitto.fi mieluiten 10.2.2012 mennessä.

Suomen Osteoporoosiliitto

Olli Simonen                                                                        Ansa Holm

puheenjohtaja                                                                      toiminnanjohtaja

Suomen Osteoporoosiliitto on valtakunnallinen kansanterveys-, potilas- ja liikuntajärjestö, jonka tarkoituksena on osteoporoosin ja osteoporoottisten luunmurtumien ehkäiseminen, luuston terveyden ja terveellisten elintapojen sekä osteoporoosia sairastavien tutkimuksen, hoidon ja kuntoutuksen edistäminen. Suomen Osteoporoosiliitto on perustettu 24.4.2004.