Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Tohtori Vahvaselän Selkäkoulu: 13 vinkkiä selkäkivun hoitamiseen

Selkäliitto ry

Tohtori Vahvaselän Selkäkoulu: 13 vinkkiä selkäkivun hoitamiseen

Julkaistu: 06.07.2015 klo 10:00
Julkaisija: Selkäliitto ry

Neljä viidesosaa suomalaisista kokee jossain elämänvaiheessaan selkäkipuja. Selkäkivut ja muut tuki- ja liikuntaelinvaivat aiheuttavat vuosittain eniten sairauspoissaoloja töistä.

Selkäliitto on tuottanut reilun minuutin mittaisen Tohtori Vahvaselän Selkäkoulu -animaation, joka tarjoaa hyödyllistä tietoa selän hyvinvointiin.

– Videolla kerrotaan arkisista ja helpoista tavoista, joiden avulla meistä jokainen voi sekä ehkäistä että hoitaa selkäkipua. Niihin kuuluvat selän oikeaoppinen käyttö, työn tauotus, ergonomia, liikunta sekä terveelliset elämäntavat, selkäneuvonta- ja järjestötoiminnan koordinaattori Marja-Terttu Alhainen Selkäliitosta kertoo.

Selkäkoulu on osa laajempaa Selkäkanava-verkkopalvelua, joka tarjoaa runsaasti selkään liittyvää tietoa ja käytännön vinkkejä selän omatoimiseen hoitoon. Selkäkanava on toteutettu Raha-automaattiyhdistyksen tuella.

Tutustu Tohtori Vahvaselän Selkäkouluun Selkäkanavalla www.selkakanava.fi/tohtori-vahvaselan-selkakoulu.

Lisätietoja medialle:
Selkäneuvonta: selkäneuvonta- ja järjestötoiminnan koordinaattori Marja-Terttu Alhainen, puh. 050 465 7884, marjaterttu.alhainen@selkaliitto.fi
Selkäkanava-palvelu: projektikoordinaattori Kristiina Vahvaselkä, puh. 050 410 3544, kristiina.vahvaselka@selkaliitto.fi

Selkäliitto ry

Selkäliitto on kansanterveys-, liikunta- ja vammaisjärjestö, jonka tavoitteena on ehkäistä selkäoireita ja -sairauksia. Liitto tarjoaa Käypä hoito -suositusten mukaista tietoa selän terveydestä, neuvontaa ja koulutusta. Selkäliittoon kuuluu 32 selkäyhdistystä, joissa on noin 10 000 henkilöjäsentä. Selkäyhdistykset tarjoavat jäsenilleen eri puolella Suomea ohjattua liikuntaa, vertaistukea sekä luento- ja virkistystilaisuuksia. Tietoa selästä ja vinkkejä selän omatoimiseen hoitoon on saatavilla Selkäliiton verkkopalvelussa Selkäkanava.fi.