Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Tiedoksi terveystoimittajille: ESCMID:in uudet ohjeet sairaalaripulin hoitoon

Pilgrim Oy

Tiedoksi terveystoimittajille: ESCMID:in uudet ohjeet sairaalaripulin hoitoon

Julkaistu: 27.11.2013 klo 12:25
Julkaisija: Pilgrim Oy

Hei!

ESCMID (The European Society of Clinical Microbiology and Infectious Diseases)
on julkistanut tämän syksyn aikana uudet ohjeet sairaalaripulin hoitoon. CDI on yksi yleisimmistä antibioottihoidon seurauksena syntyvistä ripulitaudeista ja vakavat tapaukset voivat johtaa suolistoleikkauksiin ja pahimmassa tapauksessa jopa kuolemaan.

CDI:n hoidossa haastavinta on taudin herkkä taipumus uusiutua. Noin neljäsosalla CDI-potilaista tauti uusii kuukauden sisällä sairastumisesta ja potilailla, joilla tauti on kerran uusinut, on 40% riski toiseen uusimiseen.Tietyillä ihmisryhmillä, kuten ikääntyneillä, on korkea riski sairastua CDI:hin ja he ovat  siksi erityisen heikossa hoidollisessa asemassa.

Edellinen ESCMID-ohjeistus julkistettiin vuonna 2009 ja sitä on käytetty laajasti käytännön hoitotyössä ympäri Euroopan. CDI:n hoitomuotojen kehityttyä ohjeistuksen päivitys tuli tarpeelliseksi, jotta Euroopan sairaaloissa päästään yhteneväisiin hoitokäytänteisiin. Päivitetyt vuoden 2013 ohjeet tarjoavat katsauksen tällä hetkellä tarjolla oleviin CDI:n hoitomuotoihin ja todistusaineistopohjaisia suosituksia CDI:n hoitoon.

Kopio alkuperäisistä päivitetyistä hoitosuosituksista löytyy täältä:

Ystävällisesti,

Pia Lindkvist
Country Manager
Astellas Pharma
Puh: +358 9 8560 6000
Gsm: +358 40 7709587

Astellas Pharma

Astellas on kansainvälinen lääkeyhtiö, joka tekee tutkimus- ja kehitystyötä urologian, elinsiirtojen, infektioiden, kivunhallinnan, dermatologian ja onkologian alalla. Astellas työllistää noin 15 000 henkeä eri puolilla maailmaa ja sen tavoitteena on parantaa ihmisten elämänlaatua tarjoamalla innovatiivisia ja luotettavia lääkkeitä ja tuotteita. Pohjoismaissa Astellasilla on noin 130 työntekijää. Tanskassa Kööpenhaminassa sijaitseva pääkonttori vastaa Pohjoismaiden myynnistä, markkinoinnista, hallinnosta ja kliinisestä tutkimuksesta.