Etusivu » Tiedotteet » Terveys » THL palkitsi Kokkolan Halpa-Halli Oy:n

THL palkitsi Kokkolan Halpa-Halli Oy:n

Julkaistu: 12.12.2011 klo 10:45
Julkaisija: Kokkolan Halpa-Halli Oy

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos on myöntänyt vuoden 2011 Kansanterveyspalkinnon valtakunnallisesti merkittävästä kansanterveyttä edistävästä työstä Kokkolan Halpa-Halli Oy:lle.

Tunnustuspalkinnon vastaanotti perheyhtiön toimitusjohtaja Janne Ylinen valtakunnallisilla Kansanterveyspäivillä Helsingissä maanantaina.

THL:n ensimmäinen Kansanterveyspalkinto on valtakunnallinen terveysteko, joka edistää terveellistä elämää ja hyvinvointia. Halpa-Halli-ketjun saaman tunnustuksen perustana on yhtiön pitkäaikainen päätös, ettei sen myymälöissä myydä alkoholia ja tupakkaa.

- Tupakka ja alkoholi ovat keskeisiä suomalaisten terveyttä heikentäviä tekijöitä. Kun kauppa yleensä korostaa tupakan ja alkoholin myynnin merkitystä liiketoiminnan kannalta, Halpa-Halli-ketjun esimerkki osoittaa, että menestyvää liiketoimintaa voi harjoittaa ilman alkoholin ja tupakan myyntiä, pääjohtaja Pekka Puska korostaa.

Kokkolan Halpa-Halli Oy:n toimitusjohtaja Janne Ylinen piti tunnusta yritykselle erittäin hienona asiana.

- Olemme iloisia siitä, että periaatteellisia linjauksia, joita olemme tehneet, arvostetaan. Haluamme jatkossakin tehdä työtä terveellisten elämäntapojen puolesta, koska ne kuuluvat yhtiömme arvoihin ja näkyvät myös käytännön toimina, Janne Ylinen sanoo.

Kauppaneuvos Esko Ylisen perustama Kokkolan Halpa-Halli Oy aloitti toimintansa 1969. Nykyään yhtiöllä on 37 myymälää 36 paikkakunnalla, ja sen pääkonttori sijaitsee Kokkolassa. Tänä vuonna Kokkolan Halpa-Halli Oy palkittiin myös Valtakunnallisella yrittäjäpalkinnolla.

THL:n Kansanterveyspalkinto voidaan myöntää vuosittain yksittäiselle henkilölle, yhteisölle, yritykselle tai tutkimus- ja kehittämishankkeelle. Palkinto on vuosittain valittu kotimainen taideteos, joka luovutetaan valtakunnallisen Kansanterveyspäivän yhteydessä. Palkinnosta päättää THL:n pääjohtaja.

Pekka Puska

pääjohtaja

THL
puh. 020 610 6001, 040 771 5571

etunimi.sukunimi@thl.fi

Janne Ylinen

Kokkolan Halpa-Halli Oy

puh. 020 718 2000

janne.ylinen@halpa-halli.com

Pia Okamo

tiedottaja

puh. 020 610 7059, 040 707 4068

etunimi.sukunimi@thl.fi

Kokkolan Halpa-Halli Oy on kauppaneuvos Esko Ylisen perustama yksityinen perheyhtiö, joka aloitti toimintansa 1969. Tänä päivänä Kokkolan Halpa-Halli Oy:llä on 37 myymälää 36 paikkakunnalla. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Kokkolassa, ja myymäläketju työllistää noin 1400 työntekijää. Kokkolan Halpa-Halli Oy:n periaatteena on myydä tuotteensa jatkuvasti yleistä hintatasoa edullisemmin.