Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Terveystalon mobiiliajanvaraus laajentui Android-puhelimiin

Terveystalo

Terveystalon mobiiliajanvaraus laajentui Android-puhelimiin

Julkaistu: 12.02.2013 klo 18:06
Julkaisija: Terveystalo

Vastaanottoajan Terveystaloon voi varata nyt myös Android-puhelimella.

Terveystalo haluaa sähköisten terveyspalvelujen edelläkävijänä tarjota asiakkailleen monipuoliset palvelut siellä missä asiakkaat ovat. Mobiililaitteen kautta lääkäriajan voi varata helposti ja nopeasti missä vaan. Ajanvaraussovelluksen avulla voi myös helposti hallinnoida omia ajanvarauksia. Terveystalossa on jo käytössä mobiiliajanvaraussovellukset iPhonelle sekä Windows Phone- ja Windows 8 -mobiililaitteille. Nyt käyttöön otettavaa Android-sovellusta on koekäytetty Samsungin puhelimilla.

Älypuhelimien määrä Suomessa kasvaa jatkuvasti, ja vuonna 2012 uusista ostetuista puhelimista älypuhelimien osuus oli jo noin 70 prosenttia.

Terveystalo tarjoaa ainoana terveyspalvelualan yrityksenä sovellukset kaikkiin Suomessa yleisimmin käytettyihin mobiililaitteisiin. Mobiilisovellusten kehittäminen on osa laajaa sähköisten palvelujen kehitystyötä, jonka avulla parannetaan jatkuvasti palvelun saatavuutta ja asiakastyytyväisyyttä.

− Asiakkaat käyttävät terveydenhuoltopalveluja hakiessaan yhä enemmän mobiililaitteita. Terveystalon www-sivujen kävijöistä jo lähes 20 prosenttia käyttää sivuja mobiililaitteilla, ja  matkapuhelinsovellusten kautta tehtyjen ajanvarausten määrä yli kaksinkertaistui vuoden 2012 aikana, kertoo Terveystalon tietohallintojohtaja Tuomas Otala.

− Asiakaspalvelun kehittämisen ohella uudet sähköiset ratkaisut helpottavat ja tehostavat terveydenhuollon ammattilaisten työtä, sillä sähköinen ajanvaraus antaa hoitohenkilöstölle mahdollisuuden keskittyä vaativampiin hoitotehtäviin ja ajanvaraushenkilöstö voi palvella asiakkaita myös monipuolisissa neuvonta-asioissa.

Ajanvaraussovellus on toteutettu yhteistyössä HiQ Finlandin kanssa.

− Eri laitteiden käytössä ja käyttäjien tottumuksissa on eroja. Nämä eroavaisuudet ja mahdollisuudet ymmärtämällä voimme luoda aidosti käyttäjälähtöisiä sovelluksia, jotka täydentävät Terveystalon asiakkaiden saamaa laadukasta palvelukokemusta mobiililaitteesta riippumatta, kertoo HiQ Finlandin toimitusjohtaja Jukka Rautio.

Terveystalon ajanvaraussovellus Android-puhelimille on ladattavissa Google Play –kaupasta, ohjeet:

Terveystalo, Tuomas Otala, tietohallintojohtaja, puh. 040 567 3774, tuomas.otala@terveystalo.com
HiQ, Jukka Rautio, toimitusjohtaja, puh. 040 8271142, jukka.rautio@hiq.fi

Terveystalo on Suomen suurin terveyspalveluyritys. Yhtiö tarjoaa monipuolisia terveys-, työterveys-, sairaanhoito- ja tutkimuspalveluja lähes 150 toimipaikassa eri puolilla Suomea. Terveystalon asiakkaita ovat yksityishenkilöt, yritykset ja yhteisöt, vakuutusyhtiöt sekä julkinen sektori. Terveystalo työllistää valtakunnallisesti lähes 7 000 terveydenhuollon ammattilaista. Vuonna 2011 Terveystalo investoi suomalaisten terveyspalvelujen kehittämiseen 118 miljoonaa euroa. www.terveystalo.com

HiQ on erikoistunut yksinkertaistamaan ja tehostamaan korkean teknologian viestintä- ja ohjelmistokehitysratkaisuja. HiQ työllistää yli 1300 asiantuntijaa Pohjoismaissa ja Venäjällä. HiQ:n osake on noteerattu Pohjoismaisen pörssin keskisuurten yhtiöiden listalla (NASDAQ OMX Stockholm midcap). Lisätietoja osoitteessa www.hiq.fi