Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Terveystalo vahvistaa toimintaansa Kotkassa

Terveystalo vahvistaa toimintaansa Kotkassa

Julkaistu: 10.10.2014 klo 08:39
Julkaisija: Terveystalo

Terveystalo Kotka avaa ovensa uusissa tiloissa Kauppakeskus Pasaatissa maanantaina 13.10.2014. Asiakkaille muutto tietää entistä sujuvampaa asiointia, sillä vastaanotolle pääsee suoraan katutasosta Keskuskadulta. Saman katon alta löytyy kaikki, mitä sujuvaan hoitoketjuun tarvitaan.

Terveystalo kehittää aktiivisesti toimintaansa Kotkassa. Terveystalon uudet tilat sijaitsevat tuttuun tapaan Kauppakeskus Pasaatissa, mutta entistä paremmalla paikalla. Vastaanotolle on helppo tulla suoraan Keskuskadulta ja kaikki palvelut sijaitsevat jatkossa samoissa tiloissa. Toriparkista pääsee Terveystaloon autosta kuivin jaloin ja linja-auto tuo aivan viereen.

- Haluamme toimia lähellä asiakkaita. Uusissa tiloissa täyttyvät kaikki tavoitteemme: meille on helppo tulla ja pystymme tarjoamaan asiakkaille yhtenäisen ja sujuvan hoitoketjun. On asiakaskokemuksen ja hoidon lopputuloksen kannalta tärkeää, että asiakas saa tarvitsemansa hoidon helposti ja nopeasti, sanoo Terveystalo Kotkan yksikönjohtaja Ulla Huuhtanen.

- Yhteiset tilat tukevat myös terveyden ammattilaisten saumatonta yhteistyötä. Käyttötarkoitukseensa suunnitellut tilat tukevat hoidon laatua ja nopeuttavat asiakkaan hoitoketjua.

Kotkan Terveystalon henkilöstö on tyytyväinen uusiin tiloihin. Suunnittelussa on kuunneltu myös asiakkaita.

- Uudet tilamme ovat ajanmukaiset ja valoisat, kauppakeskuksen arkkitehtuuria on hyödynnetty tilasuunnittelussa hienosti. Asiakkaiden toiveesta meillä voi nyt ilmoittautua vastaanotolle omatoimisesti automaatilla. Olemme panostaneet myös toimenpide- ja laboratoriotilojen kehittämiseen, Huuhtanen kertoo.

Kaikki terveyspalvelut saman katon alta

Kotkan Terveystalon toiminta on vuosien varrella kasvanut. Työterveyspalvelut ovat perinteisesti olleet Kotkan erityisvahvuus, mutta nykyään tarjolla on laaja yleis- ja erikoislääkäreiden kirjo sekä korkeatasoiset laboratorio- ja kuvantamispalvelut.

- Asiakaskuntamme ja palveluvalikoimamme ovat kasvaneet viime vuosina merkittävästi. Myös henkilöstön määrä on lisääntynyt, työllistämme tällä hetkellä 20 työsuhteista ja 25 ammatinharjoittajasopimuksella toimivaa terveydenhuollon ammattilaista, Ulla Huuhtanen kertoo.

Kuvantaminen on keskeinen osa laadukasta hoitoketjua. Nopean kuvantamisen ansiosta hoito voidaan aloittaa viipymättä, mikä parantaa hoitotuloksia. Kotkassa onnistuvat kaikki kuvantamistutkimukset paikan päällä: röntgen-, magneetti- ja ultraäänitutkimukset, luuntiheysmittaukset ja mammografiatutkimukset.

- Magneettikuvat otamme mobiilivaunussa, joka käy meillä 2-3 kertaa viikossa. Liikuteltavan vaunun avulla saamme magneettitutkimukset asiakkaidemme ulottuville myös sellaisilla paikkakunnilla, joissa pysyvän laitteen pitäminen ei olisi kannattavaa. Uusien tilojen myötä saamme vaunun aivan toimipaikkamme viereen ja tutkimukseen pääsee saumattomasti. Muut kuvantamistutkimukset tehdään kiinteästi toimitiloissamme, Ulla Huuhtanen kuvailee.

- Kuvantamistutkimukset ovat lisääntyneet mammografiaseulontojen myötä. Terveystalo tekee valtaosan Suomen mammografiaseulontatutkimuksista. Seulonnan ansiosta vuosittain löydetään noin 1 300 varhaisessa vaiheessa olevaa rintasyöpää. Se on reilu neljäsosa Suomessa vuosittain todettavista uusista rintasyövistä, Huuhtanen kertoo.

Uutta on myös Terveystalon Oma Terveys -palvelu, jonka kautta asiakkaat voivat seurata verkossa omaan terveyteensä liittyvää tietoa, kuten lääkärikäyntejään ja laboratoriotuloksiaan. OmaTerveys löytyy osoitteesta www.terveystalo.com/omaterveys

Terveystalo Kotka

Palvelut

• Työterveyspalvelut