Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Syöpäjärjestöt räätälöi uudet verkkosivustot kävijöiden kanssa

Syöpäjärjestöt

Syöpäjärjestöt räätälöi uudet verkkosivustot kävijöiden kanssa

Julkaistu: 09.09.2015 klo 12:58
Julkaisija: Syöpäjärjestöt

Syöpäjärjestöt on avannut uudet mobiilikäyttöön sopivat verkkosivustot: www.kaikkisyövästä.fi ja www.syöpäjärjestöt.fi

Verkkosivustouudistuksen tavoitteena on, että sivustot palvelevat eri kävijöitä entistä paremmin. Sivustot on suunniteltu yhdessä eri kohderyhmien kanssa. Näkemyksiä on kysytty erityisesti syöpään sairastuneilta.

Kaikki syövästä -sivustolle on koottu tietoa sairaudesta, hoidoista, kuntoutuksesta ja syövän vaikutuksesta elämään. Sivusto on tarkoitettu syöpään sairastuneille, heidän läheisilleen ja kaikille niille, joita syöpään liittyvät kysymykset mietityttävät. Sivustolta saa myös neuvontaa ja vertaistukea. Lisäksi Kaikki syövästä -sivustolla on chat, jossa voi keskustella Syöpäjärjestöjen neuvontahoitajan kanssa. Hoitaja päivystää pikachatissa, mutta häneltä voi myös varata ajan pidempään kahdenkeskiseen chattiin.

Syöpäjärjestöt-sivusto tarjoaa tietoa järjestöasioista kiinnostuneille, vapaaehtoisille, tutkijoille ja medialle. Sivustolle on koottu tiedot Syöpäsäätiön apurahoista. Myös järjestön blogi aloittaa sivustolla. Blogiin kirjoittavat Syöpäjärjestön työntekijät.

Mobiilikäyttö kasvaa

Yhä useampi verkonkäyttäjä selaa sivustoja matkapuhelimella tai tabletilla. Syöpäjärjestöt pyrkiikin sivustouudistuksella vastaamaan näihin muuttuneisiin tarpeisiin. Uudet sivustot ovat täysin mobiiliystävällisiä.

Ensi vuoden alussa Syöpäjärjestöt avaa vielä uuden syövän ehkäisyyn keskittyvän sivuston. Siihen asti syövän ehkäisyyn liittyvään materiaaliin voi tutustua Enemmän synttäreitä -sivustolla, www.enemmansynttareita.fi

Verkkoviestintäpäällikkö Jaana Ruuth, 050 493 1701, jaana.ruuth@cancer.fi

Syöpäjärjestöt on Suomen suurimpia kansanterveysjärjestöjä, jolla on noin 140 000 jäsentä.

Syöpäjärjestöihin kuuluvat:

Suomen Syöpäyhdistys ry. ja sen jäsenjärjestöt:
12 maakunnallista syöpäyhdistystä
5 valtakunnallista potilasjärjestöä
Suomen Syöpärekisteri ja sen osana Joukkotarkastusrekisteri
Syöpäsäätiö
Syöpäjärjestöt tukee ja kuntouttaa syöpää sairastavia ja heidän läheisiään,
tiedottaa syöpää ehkäisevien ja terveyttä edistävistä asioista,
pitää yllä rekisteriä syöpätaudeista ja joukkotarkastuksista ja
myöntää varoja syöpätautien tieteelliseen tutkimukseen