Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Suunnitelmallinen vaatevalikoima tuo helpotusta arkeen

Kude Design Oy

Suunnitelmallinen vaatevalikoima tuo helpotusta arkeen

Julkaistu: 01.09.2014 klo 09:00
Julkaisija: Kude Design Oy

– Kude Design Oy tarjoaa vaatevalmennusta ja kulmakiviä vaatekaappiin

KUDE-vaatevalmennus on uusi palvelu, joka tarjoaa virkistävän ja silmiä avaavan kurkistuksen omaan vaatekaappiin ja keinoja vaatevalikoiman suunnitelmalliseen rakentamiseen. Vaatevalmennus auttaa muodostamaan kokonaiskuvan omasta itsestä pukeutujana: millaisia tarpeita pukeutumiseen liittyy, mikä on tyylini ja pukeutumiseni punainen lanka? KUDE-malliston laadukkaat ja monikäyttöiset uutuudet esitellään Helsinki Design Weekin Design Market -tapahtumasssa Helsingissä 6.–7. syyskuuta 2014.

Kuva: Teemu Lautamies

Kuva: Teemu Lautamies”Useimmilla meistä on monimutkainen suhde omaan vaatekaappiinsa. Haluan auttaa suunnittelemaan pukeutumista ja yhdistämään olemassa olevia vaatteita. Ohjaan harkittuihin ja perusteltuihin hankintoihin ja opastan perkaamaan kaapista ne vaatteet, joita ei syystä tai toisesta koskaan valitse päälleen”, Kude Design Oy:n perustaja Outi Pakarinen sanoo.

On tärkeää, että pukeutuja tuntee olonsa hyväksi ja varmaksi vaatteissaan. Vaatevalmennus kannustaa hyväksymään itsensä juuri sellaisena kuin on: siitä alkaa oman punaisen langan ja persoonallisen tyylin hahmottuminen. Pakarinen on huomannut, että ihmiset tuntevat usein olevansa vääränlaisia vaatteisiin.
“Tosiasia on, että vaatteet ovat vääränlaisia, eivät ihmiset!”

Satsaukset vaatekaapin kulmakiviin ja yhdisteltävyys helpottavat vaatearjen hallinnassa. Tavoitteena on tuottaa oivalluksia omista vaatteista. Oman vaatekaapin tutkiminen johtaa usein ahaa-elämyksiin. Yhdistämällä vanhaa ja uutta syntyvät mielenkiintoisimmat ja myös mieluisimmat kokonaisuudet.

KUDE-vaatevalmennuksessa ote on positiivinen, kannustava ja konkreettinen. Valmennus räätälöidään jokaiselle henkilökohtaisesti.
”Oman punaisen langan löytäminen auttaa jo monia. Valmennus sopii niin yksittäisille ihmisille kuin isommille ryhmille. Omaa vaatekaappiaan ei ole minulle pakko avata, mutta useimmiten juuri vaatteiden läpikäynti tuottaa parhaat ideat”, Pakarinen kertoo.

Kude Design Oy on syntynyt ihmetyksestä vallitsevaa kulutuskulttuuria kohtaan. Kapina kertakäyttökulttuuria vastaan on kytenyt yrittäjän mielessä pitkään. Paitsi aikaa, rahaa ja hermoja konsepti säästää myös ympäristöä: heräteostokset jäävät kauppaan, ostetaan maltillisesti ja eettisesti kestävää. Trendit vaihtuvat nopeasti, ja niitä kannattaakin pukeutumisessa seurata harkiten.

KUDE-malliston uutuudet esitellään Design Market -tapahtumassa Helsingissä

KUDE-mallisto tarjoaa vaatekaappiin kestäviä kulmakiviä. Syksyn luottolämmittäjän, monikäyttöisen VEKKI-liivin uudet värit esitellään Design Market -tapahtumassa Helsingin Kaapelitehtaalla 6.–7.9.

Tapahtumassa julkistetaan myös naisten KUDE T -paitojen uusi printti, jonka on suunnitellut kuvittaja ja graafikko Annastiina Mäkitalo.
“Suunnitelmissani on ollut alusta asti yhteistyö erilaisten kumppaneiden kanssa printtien tiimoilta. Annastiinan tyyli on kiinnostava ja löysimme nopeasti yhteisen sävelen”, Pakarinen iloitsee.

Kude Design Oy rakentaa omaa vaatemerkkiä kuuntelemalla asiakasta: esimerkiksi suosittujen VEKKI-neuleliivien värit on valittu sosiaalisessa mediassa käydyn äänestyksen perusteella. Designing by listening -toimitatapa on otettu asiakkaiden keskuudessa innostuneena vastaan.

KUDE-malliston tuotteet on suunniteltu monikäyttöisiksi ja helposti yhdisteltäviksi. Vaatteet ovat laadukkaita ja eettisesti tuotettuja, minkä lisäksi olennaista on mitoitus. Yrityksen filosofian mukaan vaatteiden tulee istua kantajalleen täydellisesti sekä tuoda iloa ja vaivattomuutta arkeen.

Lisätietoa:

Outi Pakarinen
Toimitusjohtaja, yrittäjä
Kude Design Oy

outi.pakarinen@kude.fi

www.kude.fi

HDW: Design Market 6.–7.9.2014 klo 11–17

Liitteenä kuvia tiedotusvälineiden käyttöön, kuvaaja Teemu Lautamies mainittava käytettäessä.

KUDE haluaa tehdä arkipukeutumisen helpoksi ja tarjoaa ratkaisuja arjen vaatehaasteisiin oman tuotemerkin sekä vaatevalmennuksen kautta. KUDE on kuunteleva lifestyle-brändi, joka elää asiakkaidensa toiveiden ja tarpeiden kautta. Ehdota, kerro ja kysy – rakennetaan yhdessä vaatekaapistasi toimiva!

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki