Etusivu » Tiedotteet » Terveys » SuPer ei jatka uuden keskusjärjestön selvitystyötä

Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPer

SuPer ei jatka uuden keskusjärjestön selvitystyötä

Julkaistu: 27.05.2016 klo 11:30
Julkaisija: Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPer

Tiedote 27.5.2016                                                                                Julkaisuvapaa heti

STTK:laisen Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPerin edustajisto kokoontui tänään perjantaina keskustelemaan ja päättämään uuden keskusjärjestön selvitystyön jatkosta. Edustajisto päätti lopettaa selvitystyön. Päätös oli yksimielinen. Uuden keskusjärjestön sijaan SuPer on mukana kehittämässä nykyistä keskusjärjestöään STTK:ta vahvemmaksi. Uusi keskusjärjestö -hankkeesta on jäänyt pois useita liittoja, eikä uusi keskusjärjestö tulisi olemaan niin laaja kuin alun perin oli suunniteltu. Syyt, miksi hankkeeseen ryhdyttiin, eivät kuitenkaan ole kadonneet.

SuPer on ollut alusta alkaen mukana hankkeessa, jossa selvitetään edellytyksiä uuden keskusjärjestön perustamiselle. Selvitystyö on ollut tarpeellinen, eivätkä sen tulokset mene hukkaan. Tuloksia hyödynnetään liittojen ja STTK:n toiminnan sekä yhteistyön kehittämisessä.

– Ammattiyhdistystoimintaa on kehitettävä vastaamaan entistä paremmin edunvalvonnan ja työelämän kehittämisen haasteisiin, SuPerin edustajiston puheenjohtaja Heikki Isosaari sanoo.  SuPerin edustajisto korosti erityisesti ammatillisuuden merkitystä edunvalvonnassa.  – Haasteet ovat suuret ja uusia toimintamalleja on kyettävä hakemaan ja arvioimaan, Isosaari muistuttaa.

Lisätietoa:

SuPerin edustajiston puheenjohtaja Heikki Isosaari, 0400 827 543

SuPerin puheenjohtaja Silja Paavola, 050 527 5085

SuPeriin kuuluu lähes 90 000 sosiaali- ja terveydenhuoltoalan koulutettua ammattilaista, jotka työskentelevät julkisella ja yksityisellä sektorilla.