Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Suomen Sotaveteraaniliiton XXVII liittopäivät Joensuussa 8.-9.6.2016

Sotaveteraaniliitto

Suomen Sotaveteraaniliiton XXVII liittopäivät Joensuussa 8.-9.6.2016

Julkaistu: 31.05.2016 klo 09:57
Julkaisija: Sotaveteraaniliitto

Suomen Sotaveteraaniliiton XXVII liittopäivät järjestetään Joensuun Areenalla 8.–9. kesäkuuta 2016.

Liittokokouksessa (8.6. klo 13.30) valitaan liitolle puheenjohtaja, valtuuston puheenjohtaja, valtuuston jäsenet sekä vahvistetaan liiton kaksivuotissuunnitelma. Liiton puheenjohtajaksi on ehdolla kaksi henkilöä, lehdistöneuvos Erkki Heikkinen (67) Espoosta ja sosiaali- ja terveysneuvos, emeritus Pekka Paatero (72) Turusta. Liiton valtuuston puheenjohtajaksi on käytettävissä nykyinen puheenjohtaja, hallintoneuvos Sakari Sippola (91) Helsingistä.

Keskiviikkona 8.6. klo 10.00 pidettävässä tulevaisuusfoorumissa käsitellään Suomen suurimman veteraanijärjestön tulevaisuudensuunnitelmia siirryttäessä veteraaniajasta perinneaikaan.

Torstaina pääjuhlassa (klo 13.30) juhlapuheen pitää puolustusministeri Jussi Niinistö

Tapahtumaan osallistuu sotaveteraaneja läheltä ja kaukaa. Liittopäivät tarjoavat ainutlaatuisen mahdollisuuden keskustella sotaveteraanien, muun muassa Ruotsista tulleiden ja Suomen viime sotiin osallistuneiden Suomen-poikien sekä Kanadasta saapuvien kokousedustajien kanssa.

Kutsumme median edustajat tiedotustilaisuuteen, joka järjestetään Joensuun Areenalla (osoite Mehtimäenaukio 2, Joensuu) tiistaina 7. kesäkuuta 2016 klo 15.15.

Tiedotustilaisuuden juontaa tietokirjailija Risto Uimonen. Hän haastattelee puheenjohtajaehdokkaita ja paikallinen järjestäjätaho esittelee liittopäivien ohjelmaa. Toimittajat voivat esittää kysymyksiä ja halutessaan haastatella puheenjohtajaehdokkaita (Heikkinen, Paatero ja Sippola) erikseen.

Heti liittokokouksen jälkeen (8.6.2016 noin klo 15.00) molemmat puheenjohtajaehdokkaat ovat median haastateltavana Joensuun Areenalla.

Mediaa varten tapahtumapaikalla on toimittajille käytössä tilat tietoliikenneyhteyksin. Lisäksi paikalla on rauhalliset tilat mm. veteraanien ja muiden henkilöiden haastatteluja varten.

Liittopäivien aikana lehdistöaineistoja on saatavana seuraavasti:

1)    Liittopäivien ohjelmaesitteessä kerrotaan tarkemmin liittopäivien ohjelmasta ja aikataulusta http://sotaveteraanit.fi/tuki/keita-olemme/materiaaleja-medialle-kiinnostuneille

2)    Puhereferaatit ja kuva-aineisto ovat ladattavissa Dropbox-kansiosta, joka löytyy osoitteesta http://urly.fi/Cnw

3)    Tapahtumasta uutisoidaan reaaliajassa mikroblogipalvelu Twitterissä, josta liittopäiviä koskevat twiitit löytyvät hashtagilla #liittopäivät2016. Twiitit kootaan myös osoitteeseen

4)    Uutisoimme liittopäivien aikana myös Facebook-sivuillamme https://www.facebook.com/sotaveteraaniliitto/. Facebookista voit seurata livevideona Kiitos Sotaveteraaneille -adressin luovutusta sekä liiton uuden puheenjohtajan puhetta ja haastattelua.

Jorma Mikkonen
Pohjois-Karjalan Sotaveteraanipiirin
jorma.mikkonen@jippii.fi

Markku Seppä
Suomen Sotaveteraaniliiton
markku.seppa@sotaveteraaniliitto.fi
puh. 0400 921 332

Risto Alanko
Liittopäivien tiedotusvastaava
alanko.risto@gmail.com
puh 0500 150 137

Suomen Sotaveteraaniliitto ry on Suomen sotiin 1939–1945 osallistuneita miehiä ja naisia yhdistävä valtakunnallinen järjestö. Liitto valvoo ja parantaa sotiemme veteraanien yhteiskunnallisia etuja.

Sotaveteraanit ovat kunniakansalaisiamme. He ovat puolustaneet maamme itsenäisyyttä ja vapautta. Sotaveteraanit, heidän puolisonsa ja leskensä haluavat elää mahdollisimman pitkään kotonaan. Sotaveteraanijärjestön tehtävänä on edistää toimia, joilla veteraanien itsenäistä kotona selviytymistä parannetaan.

www.sotaveteraaniliitto.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon