Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Suomen Ladun Hiihtoniilo Liisa Oura viilettää Joensuun laduilla

Suomen Latu

Suomen Ladun Hiihtoniilo Liisa Oura viilettää Joensuun laduilla

Julkaistu: 08.01.2015 klo 10:18
Julkaisija: Suomen Latu

Suomen Ladun Hiihtoniilot on erilainen hiihdon edistämiskampanja, jossa Hiihtoniiloiksi pukeutuneet vapaaehtoiset opastavat suomalaisia ja somelaisia hiihdon ihmeelliseen maailmaan. Hiihtoniilot pyrkivät tekemään hiihdon helposti lähestyttäväksi ja tuovat esiin sen parhaat puolet kuntoilu- ja retkeilyharrastuksena.

Hiihtoniilot järjestävät hiihto- ja voitelukouluja, hiihtoretkiä ja kannustavat ihmisiä hiihtämään. Kampanja kestää hiihtokauden loppuun saakka. Hiihtoniilon tunnistat menneiden vuosikymmenten Karhu-piposta ja hipsterinsinisestä hiihtoanorakista.

Joensuun oma hiihtoniilo Liisa Oura viilettää alkutalvesta lähiladuilla ja maaliskuussa odottavat laturetket. Huippuhetkiä Liisalle ovat kevättalven hiihdot keskellä Pyhäselkää illan hämärtyessä, ja tunturivaellukset napapiirin tuolla puolen, siellä missä tunturit piirtyvät taivaanrantaa vasten.

Perinteisen- ja umpihankihiihdon parissa sekä telemarksuksilla talvisin aikaansa viettävä Hiihtoniilo Liisa haluaa innostaa muitakin kokeilemaan hiihtoa, ja kenties löytämään itsestään kateissa olleen Hiihtoniilon.

Liisa kannustaa hiihdon pariin Joensuussa mm. seuraavissa tapahtumissa:

• Aikuisten hiihtokoulussa 17.1. Lykynlammella
  • Hiihtoretkellä Varpasalossa 7.2.
  • Vaihto-opiskelijoiden hiihtoretkellä 21.2.
  • Kuutamohiihdossa Pyhäselän jäällä maaliskuussa

Tulevia tapahtumia ja Hiihtoniilojen tempauksia voi seurata Facebookista ja Suomen Ladun nettisivuilta. Tapahtumat ja niiden tarkemmat tiedot täydentyvät hiihtokauden edetessä.

www.facebook.com/hiihtoniilot
www.suomenlatu.fi/hiihtoniilot

Liisa Oura
liisa.oura@gmail.com

Hanna Okkonen
aikuisliikunnan koordinaattori, Suomen Latu ry
p. 045 138 4928
hanna.okkonen@suomenlatu.fi

Suomen Latu on suomalaisten liikuttamiseen ja ulkoilijoiden edunvalvontaan keskittynyt ulkoilujärjestö, johon kuuluu 78 000 jäsentä 216 yhdistyksessä.

www.suomenlatu.fi
www.facebook.com/suomenlatu