Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Suomen Keinojuuriklinikka siirtyy Dextra-ketjuun

Dextra

Suomen Keinojuuriklinikka siirtyy Dextra-ketjuun

Julkaistu: 12.02.2015 klo 14:53
Julkaisija: Dextra

Pihlajalinna-konsernin yksityisiä terveydenhuoltopalveluita tarjoava Dextran suun terveydenhuollon palvelutarjonta kasvaa jälleen. Pihlajalinna-konserni on ostanut Suomen Keinojuuriklinikan koko osakekannan hammaslääkäri Anneli Asikaiselta ja suukirurgian erikoishammaslääkäri Pekka Asikaiselta. Kaupan myötä Keinojuuriklinikka siirtyy osaksi valtakunnallista Dextra-ketjua. Suomen Keinojuuriklinikka on hammasimplanttien markkinajohtaja, jonka liikevaihto oli viime tilikaudella noin viisi miljoonaa euroa. Keinojuuriklinikan nykyinen henkilökunta siirtyy vanhoina työntekijöinä Dextran palvelukseen.

– Olemme hyvin iloisia, että Keinojuuriklinikka liittyy Dextra-ketjuun. Arvostuksemme toistemme tekemää laatutyötä kohtaan on molemminpuolista. Kaupan myötä saamme myös pääkaupunkiseudulle oman hammaslaboratorion, joka meiltä on toistaiseksi puuttunut, toteaa Dextran toimitusjohtaja Leena Niemistö.

Suomen Keinojuuriklinikka on alan tunnetuin toimija Suomessa. Klinikka sijaitsee keskeisellä paikalla Espoon Tapiolassa. Tiloissa on kahdeksan hoitohuonetta, kaksi leikkaussalia, röntgen ja hammaslaboratorio.

– Olemme pitkäjänteisesti rakentaneet Keinojuuriklinikan liiketoimintaa ja kehittäneet huippuosaamistamme. Meille oli tärkeää, että klinikka siirtyy osaksi laadukasta ja kehittyvää suomalaista yritystä, ja että osaavasta henkilökunnasta pidetään hyvää huolta, kertovat Anneli ja Pekka Asikainen.

Kauppa mahdollistaa myös Dextran Stockmann-yhteistyön kehittämisen. Tammikuussa 2015 Dextra avasi uuden hammasklinikan Helsingin Stockmann – tavaratalon 7. kerrokseen. Keinojuuriklinikka taas sijaitsee aivan Tapiolan Stockmannin naapurissa.

Leena Niemistö

toimitusjohtaja, Dextra Oy

varatoimitusjohtaja, Pihlajalinna Oy

050 597 9505, leena.niemisto@dextra.fi