Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Selkäliiton uudeksi puheenjohtajaksi Marjo Rinne

Selkäliitto ry

Selkäliiton uudeksi puheenjohtajaksi Marjo Rinne

Julkaistu: 22.11.2015 klo 12:45
Julkaisija: Selkäliitto ry

Selkäliiton syyskokous on valinnut liiton uudeksi puheenjohtajaksi kaudelle 2016–2017 terveystieteiden tohtori Marjo Rinteen. Rinne työskentelee erikoistutkijana UKK-instituutissa Tampereella. Rinne on ollut Selkäliiton hallituksessa vuodesta 2014. Hän toimii myös Selkäliiton asiantuntijaryhmän jäsenenä ja Tampereen Seudun Selkäyhdistyksen hallituksessa.

Rinne pitää tärkeänä kehittää Selkäliiton toimintaa, jolla vahvistetaan myös paikallisten jäsenyhdistysten edellytyksiä toimia selkäongelmaisten ihmisten hyväksi.

– Tällä hetkellä voimakkaassa muutosvaiheessa olevan sosiaali- ja terveydenhuollon sekä koko yhteiskunnallisen tilanteen vuoksi myös kolmannen sektorin toimintaan kohdistuu paljon odotuksia. Siksi eri toimijoiden välisiä yhteistyöverkostoja pitää vahvistaa, Marjo Rinne sanoo.

– Selkäliiton tehtävänä on ehkäistä selkäsairauksia ja selkäoireita, antaa ohjausta selkäongelmien itsehoitoon ja välittää selkää koskevaa tutkimustietoa siis edistää suomalaisten selän terveyttä ja hyvinvointia. Omalla panoksellani haluan kehittää edelleen Selkäliiton terveysliikuntatoimintaa ja selkäneuvontaa, Rinne jatkaa.

Selkäliiton syyskokous pidettiin 22. marraskuuta Lahdessa. Liiton hallituksen uusiksi jäseniksi valittiin Kaarina Frosterus Turusta, Sirpa Moilanen Joensuusta, Eira Mäkitalo Sastamalasta ja Aulis Veteläinen Hämeenlinnasta. Vanhasta hallituksesta uudelleen valittiin Sinikka Kilpikoski Jyväskylästä. Hallituksessa kauttaan jatkavat Valto Aholainen Mikkelistä, Sirpa Heikkinen Kouvolasta, Seppo Hokkanen Heinolasta, Kaija-Liisa Lohivuo Porista ja Kimmo Rundström Oulusta.

Lisätietoja medialle:
Selkäliitto ry, toiminnanjohtaja Kirsi Töyrylä-Aapio, puh. 040 730 2150, kirsi.toyryla@selkaliitto.fi

Selkäliitto ry

Selkäliitto on kansanterveys-, liikunta- ja vammaisjärjestö, jonka tavoitteena on ehkäistä selkäoireita ja -sairauksia. Liitto tarjoaa Käypä hoito -suositusten mukaista tietoa selän terveydestä, neuvontaa ja koulutusta. Selkäliittoon kuuluu 32 selkäyhdistystä, joissa on noin 9 500 henkilöjäsentä. Selkäyhdistykset tarjoavat jäsenilleen eri puolella Suomea ohjattua liikuntaa, vertaistukea sekä luento- ja virkistystilaisuuksia. Tietoa selästä ja vinkkejä selän omatoimiseen hoitoon on saatavilla Selkäliiton verkkopalvelussa Selkäkanava.fi.