Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Pyörätuoliräppäri Elvido sai yleisön hurraamaan Taikahattu-tapahtumassa

Validia

Pyörätuoliräppäri Elvido sai yleisön hurraamaan Taikahattu-tapahtumassa

Artikkeli.
Julkaistu: 23.08.2016 klo 15:11
Julkaisija: Validia

Kaikille avoimeen lasten, nuorten ja perheiden Taikahattu-tapahtumaan osallistui lauantaina noin 600 kävijää. Tapahtuma järjestettiin Validia Kuntoutus Lahden tiloissa ja lähiympäristössä.

– Saimme kiitosta rennosta ja festarimaisesta tunnelmasta. Ihmiset tuntuivat nauttivan mukavasta päivästä. Taikahattu koettiin myös mahdollisuudeksi kohdata luontevalla tavalla erilaisuutta, kertoo asiakkuuspäällikkö Miia Jokinen Validia Kuntoutuksesta.

Tapahtumassa oli soveltavaa liikuntaa, tekemistä ja kokemista kaikenikäisille. Esimerkiksi soveltava keilailu sujui pieniltäkin lapsilta ja poniratsastus oli jälleen kerran suosittua. Päälavalla Pertti Kurikan Nimipäivät ja pyörätuoliräppäri Elvido saivat eturivin hurraamaan ja toivomaan lisää.

Elvido eli Elias Enroth vammautui tapaturmassa pari vuotta sitten. Hänen sanomansa on selvä: eteenpäin mennään, vaikka välillä onkin vaikeaa.

– Olen harrastanut musiikkia koko ikäni, mutta räpistä innostuin vammautumisen jälkeen. Kuka muu muka räppää pyörätuolissa, Enroth heittää.

Yhdessä paikallisten kumppaneiden kanssa

Validia Kuntoutus aikoo jatkossakin järjestää paikallisia, hyvää mieltä tuovia tapahtumia. Taikahatun toteutuksessa oli mukana lähes kaksikymmentä yhteistyökumppania. Yksi niistä oli Leijonaemot, jonka toimintapisteellä askarreltiin oman elämän aarrekarttoja ja koottiin yhteistä voimavarapuuta. Leijonaemot tarjoaa vertaistukea erityislasten vanhemmille.

– Meidän pisteellä mietittiin arjen pieniä iloja ja voimavarojen saamista. Kävimme myös paljon keskusteluita erityislapsiperheiden tilanteesta. Tulemme ehdottomasti jatkossakin mukaan tällaisiin tapahtumiin, kertoo Kati Vaari Leijonaemoista.

Kuvat

Lisätiedot tapahtumasta

Miia Jokinen, p. 044 7650439, miia.jokinen@validia.fi

Invalidiliitto edistää ja kehittää fyysisesti vammaisten ja toimintaesteisten henkilöiden mahdollisuuksia osallistua, liikkua ja elää täysipainoista elämää. Invalidiliitto-konserniin kuuluvat myös Validia Kuntoutus, Asuminen ja Ammattiopisto.