Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Posio valitsi Coronarian turvatakseen toimivat lähipalvelut

Coronaria

Posio valitsi Coronarian turvatakseen toimivat lähipalvelut

Julkaistu: 23.12.2015 klo 08:49
Julkaisija: Coronaria

Posion kunta kilpailutti menneenä syksynä sosiaali- ja terveydenhoitopalveluiden tuottamisen ja tämän tarjouskilpailun voitti Coronaria-ryhmittymä, johon kuuluvat Coronaria Hoitoketju Oy, Nuorten Ystävät Ry ja Elisa Oyj. Suurin syy Posion järjestämään kilpailutukseen oli varmistaa kunnan haastavassa taloustilanteessa, että posiolaiset saavat jatkossakin keskeiset palvelut lähipalveluina. Viime perjantaina Posion kunnanvaltuusto teki lopullisen päätöksen toteuttaa tulevat sosiaali- ja terveydenhoitopalvelut yhteistyösopimuksella Coronarian kanssa, joka aloittaa toimintansa Posiolla kevään 2016 aikana.

Coronarian lähtökohtana on jatkaa lähipalveluiden monipuolistamista ja pyrkiä vähentämään ostopalveluiden käyttöä. Käytännössä tämä tarkoittaa mm. terveyskeskuksen toimintaan panostamista. Nykyisen henkilöstön ja kuntalaisten toiveita tullaan kuuntelemaan hyvin tarkasti ja tuleva palvelukehitys tulee vahvasti nojaamaan todellisiin tarpeisiin ja keskittymään oleelliseen.

- Meille on erittäin tärkeää, että Posion nykyinen henkilöstö on tiiviisti mukana palveluiden suunnittelussa ja heidän paikallistuntemuksensa onkin korvaamaton”, summaa Coronarian terveyden liiketoimintajohtaja Ilari Heikkinen.

Kokemus ja palvelujen vahvuus

Coronaria on täysin suomalainen kasvuyritys, jolle on kotimaisuudesta myönnetty Avainlippu-tunnus. Yhden Suomen suurimman valtakunnallisesti toimivista terveys- ja hyvinvointipalveluja tuottavan yrityksen vahvuutena on paitsi asiantunteva hoito, myös laaja-alaisen hoidon saatavuuden takaaminen. Coronaria panostaa myös vahvasti eri teknologioiden hyödyntämiseen ja ketteriin prosesseihin, joten Posiollekin voidaan taata erinomaisesti toimiva palvelurakenne.

Ilari Heikkinen
Liiketoimintajohtaja, terveyspalvelut
ilari.heikkinen@coronaria.fi

www.coronaria.fi

Coronaria Hoitoketju Oy on Suomen suurimpia terveys- ja hyvinvointipalveluiden tuottajia työllistäen yli 2000 terveys- ja hyvinvointialan ammattilaista. Coronarian palveluihin kuuluvat erilaiset sosiaali- ja terveydenhoitopalvelut, varhaiskasvatuspalvelut, kotihoitopalvelut ja palveluasuminen eri asiakasryhmille. Coronaria tarjoaa yksittäisiä palveluja tai kokonaisvaltaista kumppanuutta – aina asiakkaiden tarpeiden mukaan.

Coronarialle on myönnetty Suomalaisen Työn Liiton Avainlippu-tunnus, joka tarkoittaa, että tuottamamme palvelut ovat kotimaisia ja Coronaria on kotimainen yritys.