Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Pihlajalinna-konserni / Dextra vahvistaa palvelutarjontaansa Pietarsaaressa

Dextra

Pihlajalinna-konserni / Dextra vahvistaa palvelutarjontaansa Pietarsaaressa

Julkaistu: 03.09.2014 klo 09:31
Julkaisija: Dextra

Dextra Oy:n ja Pietarsaaren Medicenter Oy:n omistajat ovat sopineet Pietarsaaren Medicenter Oy:n liiketoiminnan siirtymisestä Dextraan. Liiketoimintakaupan seurauksena Dextralla on nyt kaksi toimipaikkaa Pietarsaaressa.

- Olemme pohtineet parasta tapaa varmistaa 30 vuoden aikana rakennetun toiminnan jatkumisen, kertoo Rolf Nyman, Medicenterin perustaja ja osaomistaja.

- Uskomme että tämä on paras ratkaisu ja olemme vakuuttuneita, että tästä hyötyvät sekä asiakkaat että työntekijät, Nyman jatkaa.

- Haluamme laajentaa toimintaamme myös Pohjanmaalla ja näemme tämän kaupan hyödyllisenä kaikille osapuolille. Kun yhdistämme Medicenterin kokemuksen ja paikalliset vahvuudet Dextran tuomalla osaamisella ja koolla, voimme tarjota vielä parempia palveluja asiakkaille, toteaa Leena Niemistö, Dextra Oy:n toimitusjohtaja.

Toiminta jatkuu entisissä tiloissa Kauppiaankadulla. Kaupalla ei ole vaikutusta henkilökunnan asemaan. Medicenterin nykyinen toimitusjohtaja Anders Finne jatkaa Dextran aluejohtajana Pohjanmaalla.

Leena Niemistö
toimitusjohtaja, Dextra Oy
varatoimitusjohtaja, Pihlajalinna Oy
050 597 9505, leena.niemisto@dextra.fi

Anders Finne
aluejohtaja, Dextra Oy
040 167 9061, anders.finne@dextra.fi

Pihlajalinna-konserni on Suomen suurin kotimaisessa omistuksessa oleva sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluiden tuottaja. Pihlajalinna on perustettu vuonna 2001. Sen omistajina ovat yhtiön henkilökunta, Keskinäinen Vakuutusyhtiö LähiTapiola sekä suomalainen rahasto. Pihlajalinna-konserni tuottaa laadukkaita sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluja kunnille ja korkeatasoisia yksityispalveluita Dextra Lääkärikeskuksissa, Hammasklinikoilla ja sairaaloissa ympäri Suomen. Pihlajalinnan liikevaihtoarvio vuodelle 2014 on noin 130 miljoonaa euroa. Yhtiössä työskentelee yli 1 500 terveydenhuollon ammattilaista.