Etusivu » Tiedotteet » Terveys » PHSOTEY tiedottaa: Keskussairaalan kahvio uudistettiin esteettömyys huomioiden

Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymä

PHSOTEY tiedottaa: Keskussairaalan kahvio uudistettiin esteettömyys huomioiden

Julkaistu: 14.09.2015 klo 12:09
Julkaisija: Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymä

Keskussairaalan uudistettu kahvio avautui maanantaina asiakkaiden ja henkilöstön käyttöön. Uudistuksessa kahvion esteettömyyttä parannettiin muun muassa valaistuksella ja kalusteiden sijoittelulla.

Uudistukset perustuvat esteettömyyskartoituksessa asiakkailta saatuun palautteisiin ja toiveisiin.

Uudistettu valaistus antaa tasaisemman valon kahvion eri osiin ja poistaa varjoja. Kahvio vaikuttaa myös valoisammalta vaalean sävytyksen ansiosta.

Liikkumista helpottaa muun muassa se, että uudistetun itsepalvelutiskin alle jää nyt tarpeeksi vapaata polvitilaa pyörätuolin käyttäjille. Kahvilan pöydät ja tuolit on nyt myös sijoitettu niin, että liikkuminen kalusteiden välissä apuvälineen kanssa on aiempaa vaivattomampaa. Lisäksi pöydät ovat korkeampia, joten vapaata polvitilaa jää riittävästi myös pyörätuolin käyttäjille.

Kahvilan akustiikkaa on parannettu ja kaikua vähennetty. Keskustelua häiritsevää taustaääntä kuuluu nyt  vähemmän, kun muiden tilassa olevien asiakkaiden äänet ja viereisen käytävän liikenne kuuluvat vaimeampina. Kuulovammaisen henkilön on nyt helpompi saada puheesta selvää.

Kahvioon tulee vielä lisää tuoleja. Myös viihtyisyyttä lisääviä silkkikasveja sijoitetaan kahvioon syksyn aikana.

Maanantain ajan kahviosta saa pullakahvit avajaishintaan 1,5 euroa.

Kahvio sijaitsee keskussairaalan pääsisäänkäynnin yhteydessä. Kahvio on avoinna maanantaista perjantaihin kello 7.30 - 18.45, viikonloppuisin ja arkipyhinä kello 12 - 18.45.

kahvionhoitaja Päivi Nyman, puh. 03 719 5506.

Päijät-Hämeen suurin sosiaali- ja terveysalan palveluntuottaja ja työnantaja. Intohimona hyvinvointi. Potilaan ja asiakkaan etu edellä www.phsotey.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki