Etusivu » Tiedotteet » Terveys » PHSOTEY tiedottaa: Kädenojennus lapsiperheille: Lapset pääsevät edelleen päivystykseen maksutta

Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymä

Julkaistu: 16.12.2015 klo 15:10
Julkaisija: Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymä

Lasten pääsy kiireelliseen hoitoon halutaan turvata Päijät-Hämeen sosiaali- ja terveysyhtymässä. Maksua ei peritä alle 16-vuotiaiden päivystyskäynniltä sairaanhoitajan tai lääkärin vastaanotolla eikä vaativan suun terveydenhuollon vastaanotolla. Asiasta päätti kuntayhtymän hallitus kuntayhtymän johtajan esityksestä. Samanlainen päätös tehtiin hallituksessa myös vuodelle 2015.

Lasten ja lapsiperheiden mahdollisuus saada hoitoa halutaan näin turvata varsinkin nyt, kun monilla päijäthämäläisillä perheillä on taloudellisesti tiukkaa, vaikka näin yhtymältä jää keräämättä potilasmaksutuottoja 0,6 miljoonaa vuodessa.

Sotainvalidit ja sotaveteraanit asioivat päivystyksessä edelleen maksutta. Muiden asiakkaiden maksut nousevat Suomen hallituksen linjauksen mukaisesti maksutaksan muuttuessa.

kuntayhtymän johtaja Timo Louna, 044-7195505

Päijät-Hämeen suurin sosiaali- ja terveysalan palveluntuottaja ja työnantaja. Intohimona hyvinvointi. Potilaan ja asiakkaan etu edellä www.phsotey.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki