Etusivu » Tiedotteet » Terveys » PHSOTEY tiedottaa: Akuutti24 parantaa asiakkaiden hoitoa remontoimalla tilojaan

Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymä

PHSOTEY tiedottaa: Akuutti24 parantaa asiakkaiden hoitoa remontoimalla tilojaan

Julkaistu: 28.08.2015 klo 10:08
Julkaisija: Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymä

Akuutti24 päivystyksessä aloitetaan 31. elokuuta remontti. Vastaanottohuoneita muutetaan uudeksi kymmenpaikkaiseksi valvontatilaksi. Päivystyksen toiminta jatkuu remontin ajan ennallaan, tilapäisesti pienemmissä tiloissa. Remontti valmistuu vuoden loppuun mennessä. Pahoittelemme remontin aiheuttamaa tilanahtautta ja ajoittaista melua.

Remontin taustalla asiakkaiden muuttuneet tarpeet

Remontti tarvitaan, koska asiakkaiden tarpeet ovat muuttuneet.

- Muutosta ei kukaan osannut ennakoida kolme vuotta sitten, kun tilat valmistuivat. Nyt tilat uudistetaan toiminnan ja potilaiden tarvitseman hoidon kannalta mahdollisimman toimiviksi. Uudistuksen jälkeen päivystyksen tilat palvelevat paremmin seurantaa tarvitsevia asiakkaitamme, ensihoito- ja päivystyskeskuksen johtaja Liisa Kokkonen kertoo.

Akuutin potilasmäärä kasvoi kymmenellä prosentilla viime vuonna. Kasvu on jatkunut edelleen kolmen prosentin vauhdilla tänä vuonna.

Saattajien määrää rajoitetaan

Yksi Akuutin odotusauloista jää remontin alle ja käytössä olevien yhden hengen potilashuoneiden määrä vähenee - potilaita hoidetaan siis tilapäisesti pienemmissä tiloissa.

- Pyrimme ennalta ehkäisemään odotustilan ruuhkautumista. Sen vuoksi rajoitamme saattajien pääsyä mukaan päivystykseen. Päivystyskäynnin aikana saattajan mukana olo on edelleenkin toivottavaa lapsilla, muistisairailla ja sekä henkilökohtaista avustajaa tarvitsevilla. Muiden saattajien toivomme odottavan Akuutin pääaulassa, Kokkonen tähdentää.

Remontin aikana alueellinen päivystystoiminta Akuutti24:ssä jatkuu ennallaan.

- Tarjoamme edelleen päivystyshoitoa ympärivuorokautisesti. Päivystykseen saapuvat potilaat hoidetaan kiireellisyysjärjestyksessä.

Hätätilanteissa soitetaan numeroon 112.

- Muiden päivystykseen lähtöä harkitsevien toivomme soittavan päivystyksen neuvontapuhelimeen 03 819 2385ennen päivystykseen lähtöä. Hoidontarve voidaan arvioida jo puhelimessa ja voi olla, että asia hoituukin ilman päivystyskäyntiä. Akuutti24- neuvonnassa ohjeita antaa erityiskoulutettu sairaanhoitaja, Kokkonen kertoo.

Pahoittelemme remontin aiheuttamaa epämukavuutta. Toivomme päivystyksessä asioivilta ymmärrystä pyrkiessämme turvaamaan kaikille entistä laadukkaamman päivystyshoidon.

Hyödyllistä tietoa päivystyksen toiminnasta ja remontin etenemisestä löydät Akuutti24:n verkkosivuilta  www.akuutti24.fi

Median edustajat voivat halutessaan tulla paikan päälle katsomaan remontin aiheuttamia tilamuutoksia 3.9. iltapäivällä.

ensihoito- ja päivystyskeskuksen johtaja Liisa Kokkonen, 044 719 5994

Päijät-Hämeen suurin sosiaali- ja terveysalan palveluntuottaja ja työnantaja. Intohimona hyvinvointi. Potilaan ja asiakkaan etu edellä www.phsotey.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki