Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Perinpohjainen tietoteos paleo-ruokavaliosta ja sen terveysvaikutuksista

Minerva Kustannus Oy

Perinpohjainen tietoteos paleo-ruokavaliosta ja sen terveysvaikutuksista

Julkaistu: 18.02.2015 klo 10:00
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Erik Wallsten – Thomas Wahlström:
PALEO
Ihmisen alkuperäinen ruokavalio ja moderni elämäntapa

Paleoruokavaliossa jäljitellään kivikautisten metsästäjä-keräilijöiden ruokavaliota ennen maanviljelyn syntyä. Tämä kirja esittelee paleoruokavalion perusteet, toteutuksen ja hyvät vaikutukset. Kirjassa annetaan myös kahden viikon ruokalista, jonka avulla paleo-ruokavalioon siirtyvän on helppo päästä alkuun.

Perimämme on ollut sama viimeiset 40 000 vuotta, mutta ympäristömme ja ravintomme ovat muuttuneet radikaalisti muutaman viimeisen vuosikymmenen aikana. Nykyisin suuri osa ravinnostamme koostuu teollisesti prosessoidusta ruoasta, jonka nauttimiseen ei pitkä evoluutiomme ole meitä valmistanut.  Vieläkin on olemassa joitakin alkuperäiskansoja, joiden ravinto perustuu vanhaan metsästys- ja keräilykulttuuriin. Nämä kansat ovat hämmästyttävän terveitä, eikä niiden keskuudessa esiinny länsimaisia kansantauteja ja elintasosairauksia.

Tämä kirja antaa hyviä ohjeita myös oikeanlaisesta liikunnasta sekä muista terveeseen elämäntapaan liittyvistä asioista.

Erik Wallsten – Thomas Wahlström:
PALEO
Ihmisen alkuperäinen ruokavalio ja moderni elämäntapa

ISBN/EAN 978-952-312-108-9
Luokka 59.34
Suomennos Minerva Pietilä
Sidottu, nelivärinen
142 s.
Ilmestyy viikolla 10/2015

Erik Wallsten on perehtynyt kuntovalmennukseen ja ravinto-oppiin. Viimeiset 15 vuotta hän on seurannut läheltä näiden alojen tutkimusta ja todennut, että terveyden ylläpidossa on aina otettava huomioon neljä keskeistä tekijää: liikunta, ravinto, uni ja stressi.
Thomas Wahlström oli huippu-urheilija ennen kuin selkävamma katkaisi lupaavan uran. Kun liikunta kävi mahdottomaksi, alkoivat paino-ongelmat. Kokeiltuaan useita erilaisia dieettejä Wahlström löysi paleo-ruokavalion, jonka avulla hän nopeasti karisti 45 ylimääräistä kiloa. Uusi elämäntapa toi lisäksi mukanaan terveyden palautumisen ja kaikinpuolisen hyvinvoinnin.

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi