Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Onko tässä Linnan juhlien ekohenkisin asukokonaisuus?

Luonto-Liitto

Onko tässä Linnan juhlien ekohenkisin asukokonaisuus?

Julkaistu: 03.12.2015 klo 14:00
Julkaisija: Luonto-Liitto

Lasten ja nuorten ympäristö- ja luonnonharrastusjärjestö Luonto-Liitto sai tänä vuonna kutsun presidentin itsenäisyyspäivän juhliin 6.12.2015. Toiminnanjohtaja Tuulia Syvänen edustaa Luonto-Liittoa luottaen ekohenkiseen tyyliin niin asun, kampauksen kuin meikinkin osalta. Kokonaisuus henkii 60-lukua ja ympäristöteemaa.

Tuulia Syväsen kampaus ja meikki ovat ekokampaaja Marja Eskosen käsialaa. Niiden tekemisessä on käytettyä ainoastaan ympäristöystävällisiä kampaamotuotteita ja luomumeikkejä. Juhla-asuna on Syväsen isoäidin vanha 1960-luvulla valmistettu silkkipuku. Koruina ovat Reilu kauppa -sertifioidusta kullasta valmistetut korvakorut ja kampausta somistavat Suomen luonnosta kerätyt koivun oksat.

”Ekohenkisyys ei edellytä tyylistä tinkimistä. Juhlin onnellisena Suomen itsenäisyyttä ympäristöä kunnioittaen”, sanoo Luonto-Liiton toiminnanjohtaja Tuulia Syvänen.

Tuulia Syväsen ekokampaus järjestyi yhteistyössä Prakticum –ammattioppilaitoksen kanssa. Fortbildningscentrum Prakticum on järjestänyt ekokampaajakoulutusta ammatillisena täydennyskoulutuksena vuodesta 2003 lähtien. Oppilaitoksesta valmistuneita ekokampaajia toimii ympäri maata.

”Ekokampaajakoulutus on suosituimpia linjojamme ja toivomme, että siitä tulee myös virallinen tutkinto tulevaisuudessa”, sanoo kouluttaja Mona Mether Prakticumista. ”Monet kampaajat altistuvat työssään kemikaaleille ja ekokampaajana toimiminen mahdollistaa heille jatkamisen omassa ammatissaan. Myös yhä useampi asiakas haluaa ekologista hiustenhoitoa”, Mether kertoo.

Tuulia Syvänen ja Luonto-Liitto toivottavat hyvää itsenäisyyspäivää sekä kannustavat suomalaisia ympäristöystävällisiin valintoihin niin arkena kuin juhlana!

Lisätiedot:

Tuulia Syvänen

Luonto-Liiton toiminnanjohtaja

tuulia.syvanen(at)luontoliitto.fi

Mona Mether,

Kouluttaja, Fortbildningscentrum Prakticum

mona.mether(at)prakticum.fi

--

Luonto-Liitto on lasten ja nuorten luonnonharrastus- ja ympäristönsuojelujärjestö.

www.luontoliitto.fi