Etusivu » Tiedotteet » Terveys » OmaFysion fysioterapiapalvelut vastaavat sote-uudistuksen tavoitteisiin

Fysi Partners Finland Oy

OmaFysion fysioterapiapalvelut vastaavat sote-uudistuksen tavoitteisiin

Julkaistu: 07.01.2016 klo 13:09
Julkaisija: Fysi Partners Finland Oy

Sote-uudistus nosti esille kysymyksen siitä, miten paikalliset yritykset voivat osallistua suurten sote-alueiden hankintoihin. Fysi Partnersin OmaFysio-palvelu vastaa sekä sote-uudistuksen tavoitteisiin että paikallisten yritysten liiketoiminnan kehittämistarpeisiin.

Fysioterapia on ennaltaehkäisevää ja kuntouttavaa lääkkeetöntä sairaudenhoitoa, jolla hoidetaan kipua, ylläpidetään terveyttä ja ehkäistään kalliimpien hoitomuotojen tarvetta. Suomen fysioterapiapalveluista 80% tuotetaan pienten paikallisten yritysten voimin ja 20% on julkisia palveluja.

- Sote-uudistuksen myötä siirrytään suuriin hankintakokonaisuuksiin, jotka tulevat helposti ohjautumaan suurille toimijoille. Fysi Partners Finland Oy on paikallisten fysioterapiayritysten perustama palveluyritys. Sen OmaFysio-palvelu tuo ostajalle keskitetyn hankinnan edut ja valtakunnallisesti kattavan palvelun 300 toimipaikassa ja 150 kunnassa lähellä asiakkaita, toimitusjohtaja Aino Sainio kertoo.

- OmaFysio-palvelu yhdistää yrittäjien resurssit suuriinkin hankintakokonaisuuksiin tulevilla sote-alueilla. Ostaja saa kaikki hallinnolliset palvelut, täydellisen raportoinnin ja vaikuttavuuden seurannan yhdeltä luukulta. Asiakkaat saavat valinnanvapauden myötä palvelun läheltä ja näin työpaikat säilyvät myös pienissä kunnissa, Sainio kiteyttää yhteistyön monipuoliset edut.

Käytännössä testattu OmaFysio palvelee jo suuria ja valtakunnallisia asiakkaita kuten vakuutusyhtiöitä, sairaanhoitopiirejä ja suuria lääkärikeskuksia.

Lisätiedot: toimitusjohtaja Aino Sainio, aino.sainio@fysipartners.fi
puh. 0400-784515 tai 010 327 5220

Suomalaisten fysioterapia- ja kuntoutusyritysten verkosto Fysi Partners Finland Oy on perustettu vuonna 2008. Palveluiden yhteismyynti aloitettiin syksyllä 2013 ja jatkuu aktiivisesti. Osakkaana on yli 250 yritystä ja osakkaiden määrä on hyvässä kasvussa. Yrityksissä työskentelee yhteensä yli 2.000 fysioterapeuttia.

Fysi Partners Finland Oy, Nuijamiestentie 5 B, 00400 Helsinki, puh. 010 327 5220, etunimi.sukunimi@fysipartners.fi, www.fysipartners.fi